CD Projekt wspomina o „Wiedźminie 4”, potem się wycofuje
To tylko pomyłka.
Kolejna duża gra w wiedźmińskim uniwersum znana jest oficjalnie pod nazwą kodową Project Polaris, jednak gracze i media - w tym również my - dla uproszczenia nazywamy ją „Wiedźminem 4”. Teraz po raz pierwszy takie właśnie określenie w kontekście Polaris padło z ust przedstawiciela CD Projektu, jednak firma twierdzi, że to pomyłka.
Przejęzyczenie można było usłyszeć podczas sesji pytań i odpowiedzi zorganizowanej w ramach publikacji nowego raportu finansowego CD Projektu. W trakcie konferencji, Adam Kiciński - prezes CD Projekt - opowiadał o trudnościach związanych z przejściem na silnik Unreal Engine 5.
- Przygotowujemy rzeczy związane z harmonogramem i zestawem narzędzi - tłumaczył Kiciński. - Część deweloperów wciąż uczy się technologii, a jednocześnie są zespoły pracujące wspólnie z Epic nad wszystkimi tymi aspektami, które są potrzebne do naszych fabularnych gier RPG z otwartym światem. I w przypadku pierwszego projektu, Polaris, może nie spowolni to procesu, ale z pewnością go nie przyspieszy.
- Zakładamy jednak, że produkcja kolejnego projektu pójdzie sprawniej. To był jeden z powodów opracowania strategii wydania trzech dużych gier Wiedźmin w ciągu sześciu lat, poczynając od Polaris, czyli Wiedźmina 4.
Dla graczy przyzwyczajonych do określenia „Wiedźmin 4” brzmi to może zwyczajnie, ale CD Projekt nadal podtrzymuje stanowisko, że Polaris nie jest Wiedźminem 4, tylko początkiem nowej wiedźmińskiej sagi. Z tego powodu firma wysłała do serwisów PC Gamer i GamesRadar krótkie oświadczenie, w którym „wyprostowano” wypowiedź Adama Kicińskiego, tłumacząc, że prezes zwyczajnie się pomylił.
„Tak naprawdę to było przejęzyczenie. Polaris będzie pierwszą grą nowej sagi Wiedźmin. Saga będzie się składała z trzech gier” - wyjaśnia krótko CD Projekt.
Jeśli chcecie usłyszeć o „Wiedźminie 4” z ust samego Adama Kicińskiego, to skorzystajcie z tego linka, by przejść do zapisu audio z konferencji w momencie rozpoczęcia wypowiedzi.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.