Skip to main content

CD Projekt zarabia w I połowie roku

Dobre wyniki GOG. Strata CDP.pl.

Grupa CD Projekt opublikowała sprawozdanie finansowe za I połowę roku. Polska firma wypracowała 7,7 mln zł zysków, głównie dzięki dużemu zainteresowaniu sklepem GOG.

Sklep z cyfrowymi wersjami gier odpowiadał za 6,35 mln zł zysku, co stanowi wzrost o 105% w porównaniu do pierwszej połowy 2012 roku.

„Serwis GOG.com utrzymuje wysokie tempo rozwoju i pozycję wschodzącej gwiazdy na globalnym rynku cyfrowej dystrybucji gier. Chcemy, aby dynamika rozwoju tego serwisu została utrzymana” - komentuje prezes zarządu CD Projektu, Adam Kiciński.

W raporcie finansowanym zdradzono także, że firma „prowadzi dwa duże projekty badawczo-rozwojowe, które mogą mieć istotny wpływ na dynamikę przyszłego wzrostu.” Jednym z nich może być ogłoszona niedawno inicjatywa dla twórców niezależnych.

W innych segmentach działalności, CD Projekt informuje o postępach w pracach nad dwoma największymi tytułami - Wiedźminem 3 i Cyberpunkiem 2077.

„Zaczęliśmy najlepiej jak można, bo Dziki Gon został zapowiedziany za pośrednictwem magazynu Game Informer - największego i najbardziej wpływowego czasopisma o grach na świecie docierającego do 34 milionów graczy. Geralt znalazł się na jego okładce a w poświęconym mu czternastostronicowym materiale grę określono jako obowiązkową pozycję następnej generacji RPG” - zauważa Kiciński.

„Tak wielkie zainteresowanie pozwala nam potwierdzić wcześniejsze oceny, zgodnie z którymi Wiedźmin 3: Dziki Gon ma zdecydowanie większy potencjał sprzedażowy niż nasze poprzednie tytuły” - podkreślił.

Informacje z raportu sugerują, że dwie wydane już odsłony serii Wiedźmin nadal cieszą się zainteresowaniem. CDP Red zanotował w segmencie produkcji 2,18 mln zł zysku, przy równoczesnych wydatkach na tworzenie i marketing nowych gier, na które wydano w pierwszej połowie roku 9 mln zł.

Jedyną niedochodową częścią działalności w I połowie roku była spółka odpowiedzialna za dystrybucję i sklep internetowy - CDP.pl, generując 1,08 mln zł straty. Jeszcze w tym roku platforma rozszerzy się o serwis filmowy z tytułami bez zabezpieczeń DRM.

Ogólnie wyniki są gorsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy to zysk wyniósł 13,81 mln zł.

Zobacz także