CD Projekt zwiększa wydatki na marketing i notuje niemal 3 mln zł straty
W oczekiwaniu na Wiedźmina.
Firma CD Projekt opublikowała najnowsze sprawozdanie finansowe. W okresie od początku lipca do końca września polska spółka zanotowała 2,92 mln zł straty.
Rok wcześniej wypracowano niemal 5 mln zł zysku. Przychody ze sprzedaży zmniejszyły się teraz do 36 mln zł, w porównaniu z 40,2 mln w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jednocześnie wydano znacznie więcej pieniędzy na promocję Wiedźmina 3, stąd gorsze rezultaty.
„Jesteśmy dzisiaj u progu najważniejszego wydarzenia w ponad 20-letniej historii CD Projektu. Już za niewiele ponad trzy miesiące zadebiutuje Wiedźmin 3, nasza pierwsza gra wydana jednocześnie na wszystkie najważniejsze platformy sprzętowe” - komentuje Adam Kiciński, prezes zarządu.
„Miniony kwartał był ważnym okresem niezbędnych przygotowań. Bliskość premiery objawia się zwiększeniem nakładów, między innymi na marketing i prace deweloperskie.”
„W tym samym czasie kontynuujemy, bez udziału zewnętrznego finansowania, produkcję Wiedźmina 3, Cyberpunka 2077 i mniejszych projektów, w tym dwóch gier mobilnych” - dodaje Kiciński.
Obecnie trwa także intensywny rozwój sklepu GOG, z grami w wersjach cyfrowych. CD Projekt przypomina, że odświeżono wygląd strony internetowej, rozpoczęto testy aplikacji Galaxy oraz otworzono francuskojęzyczną edycję serwisu. W przyszłości firma planuje kolejne wersje językowe.
GOG zarobił 985 tys. zł w ostatnim kwartale. Gorzej poradziło sobie cdp.pl z dystrybucją pudełkową w Polsce, notując 1,1 mln zł straty.