Skip to main content

GOG, sklep należący do CD Projektu, zwolnił kilkunastu pracowników

Nieoficjalnie: powodem sytuacja finansowa platformy.

Sklep GOG zwolnił w ubiegłym tygodniu kilkunastu pracowników - informuje Kotaku. Nieoficjalne doniesienia sugerują, że powodem jest trudna sytuacja finansowa cyfrowej platformy dystrybucji gier. GOG.com należy do grupy kapitałowej CD Projekt S.A., której częścią jest również studio CD Projekt Red, twórcy serii Wiedźmin.

Przedstawiciele spółki w oświadczeniu przesłanym redakcji serwisu Kotaku potwierdzili, że dokonano redukcji zatrudnienia. Podkreślili, że podejmowanie podobnych decyzji „nigdy nie jest łatwe”, ale nie przedstawili szczegółowych wyjaśnień. Dodali jedynie, że od października 2018 roku wprowadzane są zmiany do „niektórych zespołów”.

W rozmowie z dziennikarzami Kotaku jedna ze zwolnionych osób - pragnąca zachować anonimowość - przekonuje jednak, że powodem były problemy finansowe. Stwierdziła również, że w sumie pracę straciło 10 procent dotychczasowej załogi sklepu.

GOG zaczynał od sprzedawania starszych gier

- Przychody GOG nie nadążały za wzrostem, a w ciągu kilku ostatnich miesięcy niebezpiecznie zbliżaliśmy się do bycia na minusie. Znaczenie ma też fakt, że rynek idzie w kierunku wyższych udziałów dla deweloperów - wyjaśnia informator Kotaku.

Niewykluczone, że wspominając o „wyższych udziałach dla deweloperów” były pracownik odniósł się do debiutu Epic Games Store. Sklep twórców Fortnite pobiera tylko 12 procent prowizji.

Obecnie GOG zatrudnia kilkadziesiąt osób

Zaznacza jednocześnie, że sytuacja w GOG jest dynamiczna - o ile luty był bardzo złym miesiącem, o tyle wyniki w styczniu należały do „znakomitych”. Dodaje także, że w sklepie nigdy nie dochodziło do „tak dużych” zwolnień.

W oświadczeniu przesłanemu Kotaku informatorzy stwierdzili ponadto, że Gwint - czyli samodzielna produkcja oparta o karciankę z Wiedźmina 3 - okazała się „finansowym rozczarowaniem”.

Na razie grupa CD Projekt - do której należy nie tylko sklep, ale i wspomniane wcześniej studio deweloperskie, odpowiedzialne za Cyberpunk 2077 oraz serię Wiedźmin - nie odniosła się do doniesień na temat problemów finansowych platformy.


Aktualizacja: GOG poinformował o zakończeniu Systemu Gwarancji Uczciwej Ceny - programu, którego celem było wyrównywanie różnic w cenach gier w krajach, gdzie produkcje są droższe niż w Ameryce Północnej.

„W przeszłości, pokrywając te dodatkowe koszty, nadal byliśmy w stanie wygenerować zysk ze sprzedaży. Niestety, nie jest to już możliwe. Wraz ze zwiększeniem udziału twórców gier w zyskach ze sprzedaży, nasz własny udział w nich maleje” - napisano w oświadczeniu.

Zobacz także