Skip to main content

Cenega dziękuje Techlandowi za konkurencję na polskim rynku wydawniczym

„Trzymamy kciuki za Dying Light 2”.

Wczoraj Techland poinformował, że do końca roku zamierza wycofać się z wydawania pudełkowych gier zewnętrznych firm na terenie Polski. We wpisie opublikowanym na Facebooku przedstawiciele Cenegi podziękowali za „ponad dwie dekady pozytywnej i twórczej konkurencji”.

Podkreślili również, że dzięki spółce z Wrocławia ukazało się wiele „doskonałych tytułów”.

„Pozdrawiamy i życzymy najlepszego wszystkim zaangażowanym we współtworzenie polskiego rynku dystrybucji gier. Jako gracze, trzymamy kciuki za Dying Light 2 - nie możemy się doczekać” - napisano.

Na oświadczenie odpowiedział Techland. W komentarzu do wpisu podziękowano za „miłe słowa”, jednocześnie podkreślając, że Cenega była dla firmy nie tyle konkurencją, co „partnerem” na polskim rynku.

Dyrektor generalny spółki - Paweł Marchewka - w komunikacie prasowym wyjaśnił, że wprowadzane zmiany nie wpłyną na globalne plany wydawnicze oraz prowadzone prace nad Dying Light 2.

Zobacz na YouTube

Szef Techlandu zapewnił również, że dołożył „osobistych starań”, by zadbać o zawodową przyszłość wszystkich członków zespołu wydawniczego w Polsce, kończących współpracę z firmą.

Techland to studio odpowiedzialne m.in. za serię Dying Light, ale przez wiele lat także dystrybutor gier pudełkowych w Polsce. Cenega należy do jednych z największych firm sektora rynku gier wideo w naszym kraju - reprezentuje takie firmy, jak Rockstar, Bethesda, Warner Bros., Square Enix i wiele innych, a w jej grupie kapitałowej znajduje się również sklep Muve.pl oraz studio QLoc, zajmujące się lokalizacją i portami gier.

Źródło: Facebook

Zobacz także