Cenega dziękuje Techlandowi za konkurencję na polskim rynku wydawniczym
„Trzymamy kciuki za Dying Light 2”.
Wczoraj Techland poinformował, że do końca roku zamierza wycofać się z wydawania pudełkowych gier zewnętrznych firm na terenie Polski. We wpisie opublikowanym na Facebooku przedstawiciele Cenegi podziękowali za „ponad dwie dekady pozytywnej i twórczej konkurencji”.
Podkreślili również, że dzięki spółce z Wrocławia ukazało się wiele „doskonałych tytułów”.
„Pozdrawiamy i życzymy najlepszego wszystkim zaangażowanym we współtworzenie polskiego rynku dystrybucji gier. Jako gracze, trzymamy kciuki za Dying Light 2 - nie możemy się doczekać” - napisano.
Na oświadczenie odpowiedział Techland. W komentarzu do wpisu podziękowano za „miłe słowa”, jednocześnie podkreślając, że Cenega była dla firmy nie tyle konkurencją, co „partnerem” na polskim rynku.
Dyrektor generalny spółki - Paweł Marchewka - w komunikacie prasowym wyjaśnił, że wprowadzane zmiany nie wpłyną na globalne plany wydawnicze oraz prowadzone prace nad Dying Light 2.
Szef Techlandu zapewnił również, że dołożył „osobistych starań”, by zadbać o zawodową przyszłość wszystkich członków zespołu wydawniczego w Polsce, kończących współpracę z firmą.
Techland to studio odpowiedzialne m.in. za serię Dying Light, ale przez wiele lat także dystrybutor gier pudełkowych w Polsce. Cenega należy do jednych z największych firm sektora rynku gier wideo w naszym kraju - reprezentuje takie firmy, jak Rockstar, Bethesda, Warner Bros., Square Enix i wiele innych, a w jej grupie kapitałowej znajduje się również sklep Muve.pl oraz studio QLoc, zajmujące się lokalizacją i portami gier.
Źródło: Facebook