Cevat Yerli: grafika to 60 procent gry
„Od zawsze grafika była siłą napędową rozgrywki” - mówi szef studia Crytek, twórcy serii Crysis.
Cevat Yerli, szef studia Crytek, w rozmowie z dziennikarzem Xbox 360 Magazine na temat toczącej się debaty o wyższości rozgrywki nad grafiką, i odwrotnie, przyznał, że jego zdaniem grafika odpowiada za 60 procent wartości gry.
- Ludzie mówią, że grafika nie ma znaczenia - wyjaśnia Yerli. - Ale zagraj w Crysisa i powiedz mi to samo. Od zawsze to grafika była siłą napędową rozgrywki.
- Wystarczy spojrzeć na trawę i roślinność w Crysis 3, na sposób w jaki fizyka porusza trawą i kołysze nią na wietrze. Obserwując źdźbła możesz odczytać, w jaki sposób poruszają się wrogowie, kierowani przez sztuczną inteligencję.
- Grafika, czy to oświetlenie, czy cienie, stawia graczy w innym kontekście emocjonalnym i napędza imersję - dodaje Yerli. - A najważniejsza jest właśnie imersja. To ona pomaga przekonać się do świata gry.
- Im lepsza grafika, im lepsza fizyka, im lepsze udźwiękowienie, tym większą wartość mają aspekty techniczne w połączeniu z wizją artystyczną. Sprawianie, że rzeczy wyglądają bardziej spektakularnie, stanowi jednak 60 procent gry.