Chiński gigant growego podwykonawstwa otwiera biuro w Polsce
Virtuos podbija Europę.
Virtuos to nazwa, którą kojarzy niewielu, a jednocześnie firma mająca wkład w ogromną liczbę wysokobudżetowych produkcji z całego świata. Teraz korporacja otwiera biuro w Polsce.
Z informacji prasowej wynika, że Virtuos Labs Warszawa zajmie się nie tyle produkcją tytułów, co „tworzeniem najlepszych w swojej klasie technologii renderowania i optymalizacji grafiki wykorzystywanych w produkcji gier wideo” - napisano.
„Labs” w nazwie wskazuje na takie wyspecjalizowane oddziały. Grupa ta liczy obecnie trzy studia w Europie: w Lyonie, Montpellier i właśnie w polskiej stolicy. „Warszawa skoncentruje się na inżynierii graficznej, uzupełniając tym samym działania prowadzone w zakresie badań i rozwoju oraz rozbudowy autorskich silników do tworzenia gier, prowadzonych odpowiednio przez studia w Montpellier i Lyonie” - dodano.
Liderem przedsięwzięcia jest Peter Sikachev, mogący pochwalić się ponad dwunastoletnim doświadczeniem w programowaniu grafiki dla gier AAA. Zasłużony deweloper ma w dorobku Cyberpunk 2077, Shadow of the Tomb Raider, Deus Ex: Mankind Divided czy Thief z 2014 roku.
Virtuos Labs Warsaw aktywnie rekrutuje, mając na celu powiększenie zespołu do 35 członków do końca 2023 roku, z naciskiem na rekrutację inżynierów, którzy będą pracować nad projektami AAA tworzonymi w oparciu o Unreal Engine 5 oraz autorskie silniki gier.
Samo Virtuos powstało w 2004 roku w Szanghaju i choć siedzibę ma dzisiaj w Singapurze, to główne moce przerobowe nadal posiada właśnie w Chinach, także w Chengdu. Do tego biura na całym świecie: w Paryżu, San Francisco, Kijowie czy Kuala Lumpur.
Firma zajmuje się podwykonawstwem, tworząc choćby modele 3D czy lokacje - nazwiska pracowników korporacji znaleźć można w większości napisów końcowych najważniejszych tytułów ostatnich lat. Drugą gałęzią działalności są konwersje na platformy sprzętowe: NieR:Automata i The Outer Worlds na Switch, Horizon Zero Dawn na PC czy Batman: Return To Arkham na PS4 i Xbox One, by wymienić tylko kilka.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.