Skip to main content

Chiński rynek gier wideo: wzrost o 35%

Przychody na poziomie 10 mld dol.

Z raportu na temat branży gier w Chinach wynika, że w ubiegłym roku wirtualna rozrywka przyniosła przychody na poziomie 9,7 mld dol., co stanowi wzrost o 35,1% w porównaniu z 2011 rokiem.

Gry sieciowe przynosiły 94,5% przychodów, 5% wypracowano na urządzeniach mobilnych. „Legalna szara strefa”, czyli konsole z importu, odpowiadają za 0,1%. W raporcie można znaleźć też prognozy na nadchodzące lata - do 2017 roku rynek ma wzrosnąć do 21,7 mld dol.

Chińczycy lubią łowić wirtualne ryby. Armatą.

Najpopularniejsze w Państwie Środka jest granie na komputerach PC, głównie w tytuły sieciowe i MMO. Szybko rośnie popularność urządzeń mobilnych, wśród których dominuje system Android. Jak donosi TheNextWeb, firma CocoaChina zarabia nawet 1,6 mln dol. miesięcznie na serii Fishing Joy.

Dla porównania, w 2011 roku konsumenci ze Stanów Zjednoczonych wydali na gry i akcesoria 24,75 mld dol. Serwis Gry-OnLine.pl szacuje, że w tym samym okresie rynek w Polsce był wart 692 mln zł.

Zobacz także