Chiny oszalały na punkcie mobilnego Age of Empires
Return to Empire podbija Państwo Środka.
Wczoraj w Chinach zadebiutowała strategia Return to Empire - mobilna odsłona popularnej serii Age of Empires. Okazuje się, że gra cieszy się dużym zainteresowaniem tamtejszych użytkowników.
Projekt jest owocem współpracy Microsoftu z należącym do Tencentu studiem TiMi i bazuje na fundamentach większych odsłon cyklu. Na razie pozycja dostępna jest tylko w Państwie Środka i nie wiadomo, czy pojawi się w pozostałych regionach świata.
Z informacji przekazanych przez analityka Daniela Ahmada, który zajmuje się śledzeniem chińskiego rynku wirtualnej rozrywki, wynika, że Return to Empire w dniu premiery uplasowało się na pierwszym miejscu najchętniej pobieranych tytułów na iOS w Chinach.
To nie wszystko, ponieważ ekspert twierdzi, że mobilne Age of Empires znajduje się w dziesiątce najbardziej dochodowych produkcji na urządzenia firmy Apple.
Ahmad wskazuje, że Return to Empire zawdzięcza sukces między innymi kampanii marketingowej, która skupiała się na pokazaniu elementów strategii czasu rzeczywistego i przekonywała, że gra oferuje użytkownikom sporo swobody w rozgrywce.
Analityk nie jest zaskoczony zainteresowaniem mobilnego Age of Empires. Specjalista zwraca bowiem uwagę, że tego typu produkcje - w tym Three Kingdoms: Strategy i Immortal Conquest - są dość popularne w Chinach, ale do tej pory Tencent nie miał podobnej w swoim katalogu.