Skip to main content

Chivalry 2 - Bitwa w Mrocznym lesie: barykady, konwój, diuk

Przeprawa z konwojem, walka z diukiem.

Bitwa w Mrocznym Lesie to mapa w Chivalry 2, którą rozegrasz w trybie cel drużynowy. W meczu spotkać może się maksymalnie 64 graczy, po 32 w każdej z drużyn. W trakcie rozgrywki walczył będziesz o konwój, barykady i finalnie o życie Diuka.

Uwaga - jak na każdej mapie w tym trybie rozgrywki, jeśli obrońcy odeprą atakujących na którymkolwiek etapie, misja zakończy się ich zwycięstwem.


Na tej stronie:


Początek - zniszcz barykadę, przepchnij konwój

Mecz rozpoczyna się przy barykadzie (1), którą atakujący muszą zniszczyć. W tym celu trzeba po prostu zbliżyć się do konstrukcji i okładać ją do momentu, aż się rozleci. Obrońcy naturalnie muszą jej bronić, jednak na tym etapie wygrana w ich przypadku jest niemożliwa - barykada padnie najpewniej po kilkunastu sekundach.

Od tego momentu celem atakujących będzie przepchanie konwoju (2). By to uczynić, trzeba po prostu zbliżyć się do pierwszego wozu - na ekranie wyświetli się wtedy znany z innych map pasek postępu. Jeśli atakujących stojących przy konwoju będzie więcej od obrońców, będzie on systematycznie poruszał się do przodu.

Etap ten kilkukrotnie pojawi się w trakcie tej misji, przeplatając się z innymi celami. Jako atakujący pamiętaj też, że w każdej chwili możesz uzupełnić zasoby (3) przy jednym z wagonów. Dzięki temu odnowisz strzały i, na przykład, bandaż.


Walka o wieżę strażniczą

Kolejnym celem jest walka o wieżę strażniczą. Obrońcy muszą ją utrzymać do końca czasu, atakujący muszą się na nią wdrapać i przejąć, stojąc po prostu w jej centrum i czekając na zapełnienie paska postępu. Na mur - a potem na wieżę - atakujący mogą dostać się po drabinach (4), które zostaną ustawione kilkanaście sekund po ukończeniu poprzedniego zadania.

Obrońcy powinni tutaj wykorzystać przewagę wysokości i strzelać do atakujących. Na murach, przy końcach drabin, z kolei powinni stanąć gracze wyposażeni w broń białą i blokować wejścia na mur. Na samej wieży znajdą oni także kamienie - można je podnieść i cisnąć we wroga, co zakończy się natychmiastową śmiercią.


Barykady

Po zdobyciu wieży strażniczej - i kolejnej sekcji z przepychaniem konwoju - atakujący otrzymają zadanie spalenia barykady. W tym celu musisz wpierw podpalić pochodnie (5) przy jednym z kilku palenisk. Z nią skieruj się do barykady (6) i rzuć pochodnią w hałdę gałęzi, by ją podpalić. By przebić się przez barykadę twoja drużyna musi powtórzyć cały proces kilkunastokrotnie, zapełniając pasek postępu widoczny u góry ekranu.

Jako obrońca warto wypatrywać wrogów niosących pochodnie. Są oni bezbronni i bardzo łatwo można ich zabić - tym bardziej, że kierujący nimi gracze najpewniej będą skupieni na podpaleniu barykady.


Brama

Po spaleniu barykad i przepchaniu konwoju pojawi się nowe zadanie. Przyjdzie wam tutaj walczyć o bramę. Jako atakujący możesz do atakowania jej wykorzystać katapulty (7). Zbliż się do machiny oblężniczej i wejdź z nią w interakcję, a następnie wyceluj i wystrzel w bramę. Pamiętaj, że po każdym wystrzale musisz przynieść kamień ze składu (8) i załadować go na katapultę. Dobrze jest mieć tutaj innego gracza do pomocy, który zajmie się tym procesem.

Do zniszczenia bramy możesz też wykorzystać petardę, którą zbierzesz ze specjalnie oznaczonego wózka (9). Musisz ją następnie zanieść pod bramę i wcisnąć wyświetlony przycisk. Po kilku sekundach dojdzie do eksplozji, co w rezultacie znacząco uszkodzi konstrukcję.

Jako obrońca musisz skupić się na eliminowaniu wrogów biegnących z petardami. Katapulty strzelające głazami możesz zniszczyć bądź wyeliminować ich obsługę by zatrzymać ostrzał.


Diuk

Ostatni etap to atak na diuka (10). Jest to specjalna jednostka w obozie obrońców, nad którą kontrole przejmuje jeden gracz z tamtej drużyny. Celem atakujących jest zabić tę postać przed upływem czasu. Etap ten przypomina końcową fazę mapy Oblężenie Rudheimu, w której atakujący muszą zabić dziedzica.

Grając jako obrońca musisz skupić się na ochronie diuka. Za wszelką cenę powstrzymuj nacierających wrogów, postaraj się tez własnym ciałem blokować strzały strzelców. Pamiętaj, że możesz wykorzystać zdolności specjalne do leczenia diuka.

Misja ta dobiegnie końca w momencie śmierci diuka (zwycięstwo atakujących) bądź upływu czasu (wygrana obrońców).

Poprzednio: Chivalry 2 - Oblężenie Rudheimu - wieże oblężnicze, namioty, dziedzic

Spis treści: Chivalry 2 - poradnik i najlepsze porady

Zobacz także