Chivalry 2 - Oblężenie Rudheimu: wieże oblężnicze, namioty, dziedzic
Atak na twierdzę Masonów.
Oblężenie Rudheimu to jedna z map w Chivalry 2, na której będziesz bawił się w ramach trybu cel drużynowy. W trakcie meczu zetrzeć może się do 64 graczy, po 32 na każdą z drużyn.
Uwaga - jak w przypadku każdej mapy w tym trybie, jeśli obrońcy odeprą atakujących na którymkolwiek etapie, misja zakończy się natychmiastowo ich zwycięstwem.
Na tej stronie:
- Początek - wieże oblężnicze
- Walka o wieżę strażniczą
- Namioty
- Rampy oblężnicze
- Walka o dziedziniec
- Dziedzic
Początek - wieże oblężnicze
Mecz rozpoczniesz od walki o wieże oblężnicze. Jako obrońca musisz powstrzymać atakujących przed przepchaniem je pod mury twierdzy. W tym celu musisz po prostu zbliżyć się do konstrukcji - u dołu ekranu wyświetli się pasek postępu (1). Jeśli będzie tam więcej obrońców niż atakujących, wieża pozostanie w bezruchu - w odwrotnej sytuacji będzie się powoli poruszać pod mury, a wspomniany pasek będzie się zapełniał.
Atakujący mogą przepychać dowolną z dwóch wież - mają one oddzielne paski postępu. W momencie dojścia z dowolną z nich pod mury, cel misji zostanie automatycznie zakończony, a obie konstrukcje trafią pod umocnienia.
Walka o wieżę strażniczą
Kolejnym etapem tej misji jest walka o wieżę strażniczą. Celem obrońców jest zatrzymać atakujących przed wejściem na nią. Świetnie tutaj sprawdzi się klasa Łucznika - możesz stanąć na murach i bezkarnie ostrzeliwać wrogów (2) pod tobą.
Tak jak w przypadku wież oblężniczych, tutaj także pojawi się pasek postępu (3) w momencie, gdy staniesz na wieży strażniczej. Jeśli atakujących będzie tutaj więcej niż obrońców, pasek systematycznie będzie się zapełniał. Gdy dojdzie do końca, misja dobiegnie końca i obie drużyny otrzymają kolejny cel. Jeśli jednak obrońcom uda się utrzymać ją do końca czasu, wygrają cały mecz.
Namioty
Kolejnym etapem jest walka o namioty. Atakujący muszą podpalić pochodnię (4) przy jednym z wskazanych przez znacznik miejsc i rzucić ją na namiot (5) by go podpalić. Wszystko muszą wykonać wielokrotnie, zapełniając pasek postępu.
Celem obrońców jest oczywiście ich powstrzymać. Warto w tym wypadku skupić się na wrogach przenoszących pochodnie. Są oni w tym momencie bezbronni, łatwo jest ich więc wyeliminować. Pamiętaj, by nie dopuścić ich do namiotów!
Rampy oblężnicze
Po spaleniu namiotów przyszedł czas na przepychanie ramp oblężniczych. Jako atakujący musisz po prostu za nimi podążać. Gdy znajdziesz się w pobliżu, na ekranie pojawi się znany ci pasek postępu (6). Jeśli w aktywności będzie brać udział więcej atakujących niż obrońców, rampa będzie systematycznie poruszać się do przodu. Są tutaj dwa tego typu obiekty, jednak atakujący muszą przepchać wyłącznie jeden by zakończyć ten cel.
Jest to najtrudniejszy etap dla obrońców, gdyż muszą oni cały czas stać przy rampach by blokować ich ruch. Nie mogą więc stać biernie i czekać na wroga. Warto wykorzystać rozstawione na wzniesieniach balisty (7) - jej pociski są w stanie zabić wroga pojedynczym bełtem. Przeciwnik co prawda może je zniszczyć, ale w kilka sekund da się je odbudować.
Walka o dziedziniec
Przedostatnim etapem tej mapy jest walka o dziedziniec - a właściwie niewielką konstrukcję (8) ustawioną w jego centrum. Atakujący musza po prostu stanąć na podeście i utrzymać go na tyle długo, by zapełnić pasek postępu.
W przypadku gry jako obrońca warto wykorzystać umiejętności specjalne klas, szczególnie palenisko do podpalania strzał i ogniste bomby. Rzucenie ich na dziedziniec pozwoli wam podpalić wrogów - co doprowadzi do ich śmierci albo przepędzenia z dziedzińca.
Dziedzic
Ostatni fragment tej mapy to atak na dziedzica (9). Jest to specjalna postać, którą jako strona atakująca musicie zabić. Pasek postępu widoczny u góry ekranu przedstawia jej punkty zdrowia - zapełnianie się go sygnalizuje ubytek na zdrowiu tego przeciwnika.
Dziedzicem zostaje jeden z graczy w drużynie obrońców. Na początku tego celu jest on wybierany spośród najlepszych graczy drużyny - na ekranie wyświetla się wtedy zapytanie, czy chcesz zostać dziedzicem (10). Jeśli zaakceptujesz wybór, przejmiesz kontrolę nad tą postacią.
Sam dziedzic jest silniejszy od regularnej postaci i łatwiej jest mu przebijać blok, ma też od niej wielokrotnie więcej punktów zdrowia. Jest jednak łatwym celem - z uwagi na znacznik, który na nim cały czas wisi, a także fakt, że jest wyższy od normalnej postaci. Kierując nim jako obrońca staraj się pozostawać na tyłach twoich sojuszników. Unikaj także ognia strzelców stając za kolumnami i innymi przeszkodami.
Drużyna atakująca wygra starcie w momencie śmierci dziedzica. Jeśli jednak przeżył on do upływu czasu, to obrońcy będą zwycięzcami.
Poprzednio: Chivalry 2 - Arena walk: intensywne starcia, pułapki
Spis treści: Chivalry 2 - poradnik i najlepsze porady