Chivalry 2 - piechur: mobilność, podklasy, jak grać
Włócznik, zbrojny i inżynier polowy.
Piechur to jedna z czterech klas w Chivalry 2, która skupia się na walce w zwarciu, stawiając jednak na większa mobilność niż Rycerz. Jak w przypadku innych, składa się z trzech podklas - Włócznika, Zbrojnego i Inżyniera polowego. Na tej stronie poznasz ich cechy charakterystyczne i różnice, a także porady jak nimi grać.
Na tej stronie:
Piechur - cechy, podklasy
Piechur (1) to po prostu lżejsza wersja wspomnianego we wstępie Rycerza. Zadaje trochę mniejsze obrażenia, ma mniejszą pulę punktów zdrowia i zdecydowanie lżejszy pancerz, jednak zyskuje dzięki temu na mobilności, doskonale nadaje się więc do walk zaczepnych.
Spośród wszystkich klas głównych, podklasy Piechura cechuje największa różnorodność. Tak jak w przypadku innych, dostępne są tutaj trzy warianty, takie jak:
- Włócznik (2) - podklasa dostępna od samego początku. Pikinier wyposażony jest w dwuręczną broń drzewcową, dzięki której może nękać wroga z dużej odległości. Co więcej, posiada atak specjalny, dzięki któremu może zaszarżować na przeciwnika i nadziać go na broń, zadając olbrzymie obrażenia. Zdolność specjalna pozwala rzucić sojusznikom bandaże, dzięki którym mogą się oni podleczyć;
- Zbrojny (3) - jest to podklasa dostępna od 4 poziomu rozwoju. Wyposażona jest w szybką broń jednoręczną i małą tarczę, świetnie więc nadaje się do walk zaczepnych. Doskonale spisuje się w roli obrońcy, szczególnie w walce z wolniejszymi od siebie przeciwnikami. Zdolność specjalna pozwala Zbrojnemu szybko odskoczyć na bok i uniknąć obrażeń;
- Inżynier polowy (4) - specjalistyczna podklasa, która dostępna jest od 7 poziomu rozwoju. Choć postać wyposażona jest w dwuręczną broń, to radzi sobie w walce znacznie gorzej od pozostałych wariantów Piechura. Nadrabia to jednak możliwością wznoszenia i niszczenia barykad i fortyfikacji, co jest bardzo przydatne w trakcie rozgrywek w trybie cel drużynowy.
Piechur - jak grać, porady
Jak widać, podklasy te są bardzo sytuacyjne i warto dobrać je w zależności od tego, co dzieje się na polu walki. Warto więc pamiętać o następujących poradach:
- Każda podklasa spisze się w innych warunkach. Włócznik doskonale radzi sobie w starciach jeden na jednego i wtedy, gdy uda ci się zaskoczyć wroga i na niego zaszarżować. Zbrojny z kolei rozwinie pełnię swoich możliwości w walkach grupowych, gdzie wykorzysta mobilność i lekką tarczę do kontrowania ataków wrogów. Inżynier polowy zaś będzie świetnym wyborem w trakcie rozgrywki w trybie cel drużynowy, szczególnie jeśli będziesz grał jako obrońca;
- Pamiętaj o ograniczeniach tej klasy. Zbrojny nie poradzi sobie w bezpośrednim starciu ze Stróżem (klasa Rycerz), a Włócznik będzie miał problemy w walce z bardzo mobilnymi przeciwnikami, a także strzelcami wroga. Inżynier polowy z kolei powinien unikać bezpośrednich walk i korzystać ze wsparcia sojuszników;
- Ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz. Podklasy Piechura wymagają największej - obok Łucznika - wprawy i doświadczenia, gdyż są dość specyficzne. Najlepszym trybem do ćwiczeń będą rozgrywki w trybie cel misji - standardowy i drużynowy deathmatch nadają się do tego celu trochę mniej, gdyż skupiają się wyłącznie na walce.
Poprzednio: Chivalry 2 - rycerz: ciężki pancerz, obrona, podklasy
Spis treści: Chivalry 2 - poradnik i najlepsze porady
Następnie: Chivalry 2 - berserker: zadawanie obrażeń, podklasy, porady