Skip to main content

Chivalry 2 - rycerz: ciężki pancerz, obrona, podklasy

Oficer, stróż i krzyżowiec.

Rycerz to kolejna klasa główna w Chivalry 2, która charakteryzuje się najcięższym pancerzem i największą pulą punktów zdrowia ze wszystkich pozostałych. Dzieli się na trzy podklasy: Oficer, Stróż i Krzyżowiec. Na niniejszej stronie prezentujemy charakterystykę każdej z nich, dostępne uzbrojenie, a także porady, które pozwolą ci lepiej radzić sobie w walce.


Na tej stronie:


Rycerz - cechy, podklasy

Jeśli zależy ci na możliwie najcięższym pancerzu i dużej ilości punktów zdrowia, klasa Rycerza (1) będzie najlepszym wyborem. Wszystkie dostępne w jej ramach podklasy są nieco wolniejsze od innych - szczególnie na tle Berserkera czy Łucznika - jednak dzięki temu postać może przyjąć na siebie więcej ciosów nim zostanie zabita.

Z tego też powodu jest to doskonała klasa dla początkujących, dopiero przyswajających zasady rozgrywki. Dwie z trzech podklas dysponują bronią dwuręczną o dalekim zasięgu, z kolei trzecia jeszcze mocniej stawia na defensywę, wykorzystując w walce jednoręczną broń i tarczę. Świetnie więc spiszą się niemal w każde sytuacji i na dowolnej mapie.

Na klasę Rycerza składają się trzy podklasy, takie jak:

  • Oficer (2)- pierwsza, dostępna od początku podklasa wykorzystuje w walce dwuręczną broń, która zadaje dobre obrażenia, choć wymaga wprawy z uwagi na niską szybkość ataku. Największą zaletą Oficera jest jednak zdolność specjalna, róg wojenny. Dzięki niej może wyleczyć siebie i pobliskich sojuszników, co przydaje się szczególnie w przypadku rozgrywek w trybie cel drużynowy;
  • Stróż (3) - podklasa odblokowana na 4 poziomie rozwoju. Postać nią grająca wykorzysta w walce jednoręczną broń (w dwóch wariantach - szybszą i słabszą bądź wolniejszą i mocniejszą) i tarczę. Sprawia to, że jest to świetny wybór jeśli chcesz grać typowym tankiem - przy odrobinie wprawy będziesz w stanie walczyć jednocześnie nawet z kilkoma wrogami i wszystkich ich pokonać. Zdolność specjalna pozwala ustawić sztandar, który leczy pobliskich sojuszników;
  • Krzyżowiec (4) - ostatnia z podklas, dostępna na 7 poziomie rozwoju. Krzyżowiec w walce wykorzystuje potężne bronie dwuręczne, które są w stanie zabić wroga jednym ciosem i bardzo ciężki pancerz. Mimo tego, że nie ma tarczy, jest w stanie wbić się w środek wrogów i skutecznie z nimi walczyć. Dzięki zdolności specjalnej może rzucić ognistą bombę, która, po kontakcie z powierzchnią, eksploduje, podpalając pobliskich wrogów.

Rycerz - jak grać, porady

Mimo że rozgrywka klasą Rycerza - i jej podklasami - jest stosunkowo łatwa do opanowania i świetnie sprawdzi się dla początkujących, warto pamiętać o kilku rzeczach, mianowicie:

  • Skup się na walce, nie na pościgach. Podklasy Rycerza są stosunkowo powolne - szczególnie na tle bardzo mobilnych Łuczników i Berserkerów - dlatego lepiej po prostu dołączyć do walki w zwarciu, a potencjalnych uciekinierów pozostawić swoim sojusznikom;
  • Podklasa Oficera jest piekielnie skuteczna w trybie cel drużynowy. Nawet jeśli nie zdobędziesz największej ilości zabójstw, będziesz w stanie znacząco wzmocnić swoją drużynę nawet przy pomocy samej zdolności specjalnej, rogu wojennego. Pamiętaj tylko, by wykorzystać ją wtedy, gdy w pobliżu są sojusznicy - zmaksymalizujesz tym jej efekt;
  • Wybierz podklasę w zależności od twojego stylu. Oficer skupia się na wsparciu, choć nieźle też radzi sobie w walce. Stróż doskonale spisuje się jako drużynowy tank, ściągający na siebie uwagę wrogów. Z kolei Krzyżowca najlepiej wykorzystasz wbiegając w grupę wrogów i siejąc zamęt - jedna dobrze wycelowana ognista bomba może rozbić szyki wroga i pozwolić wam, na przykład, zdobyć cel misji;
  • Pamiętaj o drugorzędnych broniach. Tyczy się to przede wszystkim (choć nie tylko) Stróża, który może przełączyć się na słabszą broń, która jednak jest znacznie szybsza i pozwoli, na przykład, łatwiej zwalczyć blok wroga.

Poprzednio: Chivalry 2 - łucznik: walka na dystans, uzbrojenie, podklasy

Spis treści: Chivalry 2 - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Chivalry 2 - piechur: mobilność, podklasy, jak grać

Zobacz także