Skip to main content

Chivalry 2 - wytrzymałość, stamina: jak regenerować

Odnawianie wytrzymałości postaci, skutki wyczerpania.

Wytrzymałość to drugi zasób - obok zdrowia - którego musisz pilnować w trakcie rozgrywki w Chivalry 2. Jest on ściśle powiązany ze zdolnością postaci do blokowania ataków. Z tej strony dowiesz się jak regenerować wytrzymałość postaci i co czeka cię w przypadku całkowitego wyczerpania.

Pasek wytrzymałości jest cały czas widoczny w lewym dolnym rogu ekranu. Podzielony jest on na dwie części - jasnożółta (1) oznacza dostępną wytrzymałość, ciemnożółta (2) z kolei tę, która została niedawno wyczerpana, na przykład przez blok bądź wykonanie mocnego ataku.

Wytrzymałość zużyjesz w głównej mierze podczas blokowania - każda sekunda utrzymanego bloku będzie systematycznie wyczerpywać ten zasób. Musisz też uważać na kopnięcia, które mogą natychmiast opróżnić ten zasób.

Gdy zostanie on wyczerpany, a ty w tym czasie utrzymywałeś blok, twoja osłona zostanie rozbita - co sygnalizowane jest ikonką pękniętej tarczy (3). Dodatkowo, twoja broń zostanie wytrącona z ręki i będziesz musiał ją podnieść z ziemi. Co więcej, jeśli twoja postać korzystała z tarczy, jest szansa, że ta zostanie roztrzaskana na kawałki. Kolejny atak wroga po przebiciu się przez defensywę będzie także niemożliwy do zatrzymania.

Wytrzymałość postaci regeneruje się samoistnie wtedy, gdy nie utrzymujesz bloku. Małą jej część przywrócisz także w momencie trafienia wroga - niezależnie od tego, czy zadałeś mu obrażenia czy cios został zablokowany.

Oprócz odnawiania go ważne jest racjonalne dysponowanie. Zamiast nieustannie utrzymywać blok (i prowokować kopniaki) wykorzystaj go wtedy, gdy faktycznie jest wymagany. W sytuacji w której okłada cię wróg, a zasób ten jest na wyczerpaniu, postaraj się oddalić od zagrożenia - na przykład za pomocą uskoku - co pozwoli ci zregenerować jego niewielką część.

Poprzednio: Chivalry 2 - punkty zdrowia: regeneracja, leczenie

Spis treści: Chivalry 2 - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Chivalry 2 - przeciąganie ataków: jak trafić kilka celów jednocześnie

Zobacz także