CI Games z niemal 6 mln zł straty w pierwszym kwartale roku
Koszty promocji Ghost Warrior 3.
Firma CI Games z Warszawy zanotowała 5,92 mln zł straty w okresie od początku stycznia do końca marca. W analogicznym kwartale 2016 roku było to „tylko” 1,5 mln zł straty.
Co równie niepokojące, przychody ze sprzedaży - głównie Lords of the Fallen i Sniper Ghost Warrior 2 - znacząco spadły i sięgnęły w tym samym czasie 3,28 mln zł, wobec 7,72 mln zł rok wcześniej.
Jak można się domyślać, główną przyczyną strat jest promocja i kończenie prac nad Sniper Ghost Warrior 3. Nowa odsłona serii ukazała się w kwietniu na PC, PS4 i Xbox One, co tylko w pierwszych trzech miesiącach roku kosztowało 7,1 mln zł.
To „główne działania marketingowe dla Sniper Ghost Warrior 3. Koszty sprzedaży były istotnie wyższe niż koszty sprzedaży w analogicznym okresie w roku ubiegłym, co wynika z wysokich nakładów na promocję gry” - napisano w raporcie.
Kolejnym powodem do zaniepokojenia są rosnące zobowiązania krótkoterminowe, które na dzień 31 marca wynosiły 43,6 mln zł. To niemal dwa razy więcej niż 22,4 mln rok temu.
Zobacz: Sniper Ghost Warrior 3 - Poradnik, Solucja
Jak podano, dotychczasowa sprzedaż dwóch pierwszych części Sniper Ghost Warrior to około 6,7 mln kopii.
Spore koszty podczas kończenia prac nad grą nie są oczywiście niespodzianką, ale chłodne przyjęcie najnowszej odsłony snajperskiego cyklu może oznaczać problemy z wypracowaniem przychodów wystarczających na pokrycie rosnących długów.
Jak informowaliśmy na początku miesiąca, Sniper Ghost Warrior 3 sprzedało się do 8 maja w nakładzie przekraczającym 250 tysięcy egzemplarzy. To wartość poniżej oczekiwań wydawcy i producenta.
Wtedy podano także, że sprzedaż do sklepów - a więc nakład pudełek - na całym świecie to ponad 700 tysięcy egzemplarzy.