Ciekawa optymalizacja. Gracze Dead Island 2 nie założą sesji na PS4 i Xbox One
Jedynie dołączą do kooperacji.
Posiadacze podstawowych wersji PlayStation 4 oraz Xbox One nie będą mogli zostać hostem kooperacyjnej rozgrywki w Dead Island 2, a jedynie dołączą do kolegów na mocniejszych konsolach.
Interesujący szczegół ujawniono we wpisie na oficjalnym blogu studia Dambuster, odpowiedzialnego za produkcję. Jak wyjaśniają deweloperzy, ze względu na wymagania sprzętowe „host musi grać na konsoli najnowszej generacji (PlayStation 5 i Xbox Series X/S) lub na rewizji ósmej generacji (PlayStation 4 Pro i Xbox One X)”.
Kooperacja w Dead Island 2 (dla maksymalnie trzech osób) będzie nadal działać na starszych urządzeniach, ale jedynie, jeśli będziemy osobą dołączającą. Twórcy dodają, że pracują nad rozwiązaniem sytuacji, by ostatecznie tryb współpracy działał bez żadnych ograniczeń sprzętowych. Nie podano jednak żadnych ram czasowych i obiecano jedynie, że to plan „na przyszłość”.
Zobacz także: Dead Island 2 - Poradnik, Solucja - nasze kompletny przewodnik po grze
Warto dodać także, że produkcja nie posiada obsługi rozgrywki cross-platformowej, więc zagramy jedynie w ramach tej samej rodziny urządzeń. Możliwa będzie oczywiście także zabawa w samotności.
Ciekawym zastrzeżeniem jest także to, jak działa zapisywanie postępów. Dla przykładu, jeśli jesteśmy akurat na trzeciej misji we własnej kampanii, lecz kolega zaprasza nas, by pomóc mu w siódmej misji, nie będzie mogli dołączyć do takiego znajomego. Twórcy nie chcą bowiem, by gracze przeskakiwali do przodu w ten sposób, „omijając ważne wydarzenia fabularne, rozwój postaci, przedmioty i tak dalej”.
Bez problemów cofniemy się jednak w fabule, by - kontynuując przykład - kolega z siódmej misji pomógł nam przejść tę trzecią. I wszystko jasne. Dead Island 2 debiutuje w najbliższy piątek - 21 kwietnia.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.