„Ciemne” granaty błyskowe już w Modern Warfare 2.0. Fani CS:GO proszą o tę funkcję od lat
Bez skutku.
Granaty błyskowe w strzelankach sieciowych to dla niektórych graczy dość kłopotliwa sprawa. Choć jednym wcale nie przeszkadzają, inni twierdzą, że od ostrego jasnego światła bolą ich oczy. Twórcy Call of Duty Warzone 2.0 i Modern Warfare 2 wprowadzili właśnie nową opcję, która pozwala włączyć „odwrócone” flashbangi, by uniknąć przykrych efektów oślepienia.
Po włączeniu tej funkcji, granaty błyskowe nie wybuchają ostrym jasnym światłem, tylko przyciemniają ekran. Efekt zostaje więc zachowany, zmienia się tylko warstwa wizualna. „Odwróconego” flasha zaprezentowało studio Beenox, odpowiedzialne za porty Call of Duty na PC.
Temat autentycznie oślepiających granatów błyskowych w grach jest dość dziwny, bo niektórzy gracze w ogóle nie widzą (dosłownie) problemu i nie rozumieją, dlaczego niektórzy narzekają. Zdaje się, że doświadczenia zależą od tego, o jakiej porze dnia toczy się rozgrywka - oraz przy jakim świetle z zewnątrz. W grę wchodzi z pewnością również to, że każdy z nas ma inny wzrok.
„O 3:00 nad ranem w ciemnym pokoju to naprawdę się przyda. Uwierzcie mi, bycie nieskończenie oślepianym na mapie Shipment to nie jest nic fajnego” - napisał jeden z komentujących. „Dziękuję wam. Być może teraz gra na Shipment będzie przyzwoitym doświadczeniem, a nie ciągłym bólem” - cieszy się inny gracz.
Flashbangi występują też w dużych ilościach w Counter-Strike: Global Offensive, ale bez skorzystania z modyfikacji, fani tej gry nie mogą „przyciemnić” granatów błyskowych i jedyną metodą ograniczenia dyskomfortu jest odwrócenie głowy od ekranu.
Prośby o zmniejszenie jasności efektu flasha pojawiają się już od lat, ale Valve najwyraźniej nie zamierza nic zmieniać.