Cities Skylines 2 bez wsparcia dla Steam Workshop. Wydawca stawia na własne centrum modów
Modyfikacje będą dostępne też na konsolach.
Twórcy Cities Skylines 2 potwierdzili, że wyczekiwana gra nie będzie obsługiwała instalowania modów poprzez narzędzie Steam Workshop. Zamiast tego stworzoną przez użytkowników zawartość pobierzemy poprzez stronę Paradox Mods, obsługiwaną przez wydawcę produkcji.
Jak poinformowali deweloperzy na oficjalnym forum wydawcy, głównym powodem integracji z Paradox Mods jest możliwość łatwego wprowadzenia modów do wydań konsolowych, podobnie jak Bethesda od pewnego czasu dostarcza mody do swoich gier na konsolach poprzez Creation Club.
„Wiemy, że modyfikacje stanowią ogromną część doświadczenia związanego z Cities: Skylines i nie możemy się doczekać wprowadzenia rozwiązania, dzięki któremu mody będą dostępne dla każdego. Podobnie jak w przypadku wszystkich dużych zmian, jesteśmy w pełni świadomi pewnych problemów jakie mogą się z tym wiązać, ale jesteśmy zobowiązani do zapewnienia płynnego przejścia do Paradox Mods” - tłumaczą twórcy.
Jednocześnie poinformowano, że oficjalne narzędzie moderskie zostanie udostępnione graczom niedługo po premierze gry. Początkowo będzie to wersja beta z podstawowymi możliwościami, jednak z czasem deweloperzy zamierzają z czasem rozbudowywać je o kolejne funkcje, pozwalając fanom tworzyć jeszcze bardziej zaawansowane modyfikacje.
Przypomnijmy, że Cities Skylines 2 zadebiutuje już 24 października tego roku na PC, PlayStation 5 raz Xbox Series X/S, przy czym tytuł od dnia premiery będzie dostępny w abonamencie Game Pass. Ponownie będziemy mieli do czynienia ze strategią ekonomiczną, gdzie gracz zbuduje oraz będzie rozwijał własne miasto.