Skip to main content

Cities: Skylines 2 celuje w realizm, więc młodzi mieszkańcy będą biedni

Interesująca mechanika.

Studio Collosal Order opublikowało nowe materiały, w których przedstawiono bliżej szczegóły Cities: Skylines 2. Uwagę poświęcono głównie sztucznej inteligencji mieszkańców miast, z którą wiąże się kilka interesujących mechanik rozgrywki.

Jak dowiadujemy się z wpisu deweloperów opublikowanego na oficjalnej stronie gry, za decyzję podejmowane przez mieszkańców będą odpowiadały cztery czynniki: czas, komfort, pieniądze i nawyki. Dla przykładu, młodzi obywatele rzadko kiedy będą mogli pozwolić sobie na zakup samochodu, dlatego częściej skorzystają z komunikacji publicznej lub tańszych opcji podróży.

Starsi ludzie postawią za to na komfort, a więc postarają się za wszelką cenę unikać ryzykownych sytuacji lub korków na drodzę. Te natomiast powinny występować o wiele rzadziej niż w pierwszej części dzięki usprawnionej sztucznej inteligencji i kreatywności kierowców. Przykłady zachowań „bystrzejszych” mieszkańców zaprezentowano w poniższym nagraniu.

Z drugiego materiału, który poświęcono konkretnie systemowi rozbudowy miasta, dowiedzieliśmy się, że w rozładowaniu napięcia na drogach pomogą ronda - zarówno te najmniejsze, jak i wielopasmowe. Nie zabraknie także opcji budowania parkingów oraz masy elementów do ozdabiania miasta. Niektóre będą jednak pożyteczniejsze od innych - drzewa pozwolą na przykład zredukować hałas na ulicach.

Wszystkie mniej lub bardziej skomplikowane mechaniki Cities: Skylines 2 sprawdzimy już 24 października, gdy tytuł zadebiutuje na PC oraz konsolach Playstation 5 i Xbox Series X/S. W dniu premiery gra trafi także do abonamentu Game Pass.

Produkcję można już zakupić w ramach wydania przedpremierowego. Droższa edycja Ultimate Edition zagwarantuje dostęp do podstawowej wersji gry, rozszerzenia San Francisco oraz trzech dodatków, które zadebiutują dopiero kilka miesięcy po oficjalnej premierze.

Zobacz także