Cities: Skylines 2 opóźnione na konsolach przez zły stan techniczny
Więcej dowiemy się w sierpniu.
Cities: Skylines 2 nie zadebiutuje na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S w październiku tego roku, jak planowano. Gra nie jest jeszcze w wystarczająco zadowalającym stanie technicznym, więc termin przesunięto.
„Drodzy użytkownicy konsol, mamy dla was wieści o harmonogramie konsolowego wydania” - przekazano w komunikacie. „Niestety, nie osiągnęliśmy jeszcze naszych celów w zakresie stabilności i wydajności. Bez wersji RC [kandydata do premiery - dop. red] nie jesteśmy w stanie dotrzymać terminu październikowej premiery”.
„Chociaż robimy powolne, lecz stałe postępy, wciąż istnieją pewne nierozwiązane kwestie, które szkodzą grze i wrażeniu, które chcemy zaoferować graczom” - czytamy dalej. „Oczekujemy, że w sierpniu dostaniemy nową wersję, która zostanie poddana szczegółowej ocenie. Ocena ta określi, czy możemy rozpocząć proces składania wniosków i podać konkretną datę premiery, czy też konieczne będzie rozwiązanie kolejnych problemów”.
Pierwsze szczegóły odnośnie daty premiery otrzymamy więc najprędzej w przyszłym miesiącu. Twórcy zapewniają, że będą informowali graczy na bieżąco, nawet jeśli wieści nie będą szczególnie budujące.
Warto przypomnieć, że wersja pecetowa Cities: Skylines 2 trafiła na rynek w październiku zeszłego roku. Wydanie konsolowe najpierw opóźniono na wiosnę 2024 roku, a następnie właśnie na październik. Jak widać, nawet tak długi okres nie wystarczył, aby poprawić stan techniczny gry.
Także wydanie pecetowe Cities: Skylines 2 może mówić o sporej ilości pecha. Nawet premiera drobnego, plażowego DLC wywołała sporo kontrowersji, ponieważ wyceniony na 45,99 zł nie wprowadził właściwie żadnej atrakcji związanej bezpośrednio z plażowaniem.