City of Brass nowym projektem byłych twórców serii BioShock
W klimacie „Księgi tysiąca i jednej nocy”.
Założone przez byłych pracowników Irrational Games studio Uppercut Games zapowiedziało nowy projekt - utrzymaną w klimacie „Księgi tysiąca i jednej nocy” grę akcji City of Bras.
Produkcja tegoroczną jesienią ukaże się na PC, a w przyszłym roku trafi na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Dokładnych dat premier nie podano.
Podczas zabawy pokierujemy złodziejem, którego zadaniem jest odnalezienie skarbu ukrytego w centrum tytułowego miasta. Do celu musi jednak dotrzeć w wyznaczonym czasie, w przeciwnym wypadku zginie.
Za każdym podejściem gra losowo wygeneruje nowy układ planszy. Przygotowane przez deweloperów algorytmy zadbają, by wszystkie komnaty i przejścia umieszczono w sposób logiczny.
Na wyposażeniu bohater znajdzie miecz i bicz. Ten ostatni może okazać się szczególnie przydatny, ponieważ umożliwi atakowanie przeciwników (kościotrupy i inne potwory), chwytanie pozornie niedostępnych przedmiotów czy omijanie barykad.
Na swojej drodze śmiałek natknie się na szereg przeszkód. Podopiecznemu przyjdzie skakać między przepaściami, prześlizgiwać się pod ostrzami czy unikać wystrzeliwanych włóczni lub strzał. Wygląda na to, że elementy zręcznościowe będą równie ważne, co walka.
Zarówno jednak wspomniane niebezpieczeństwa, jak i inne obiekty otoczenia wykorzystamy także w starciu z oponentami. Nieprzyjaciół zwabimy w porozstawiane na terenie miasta pułapki, a nawet napuścimy wrogów na siebie.
Deweloperzy zaznaczają, że gracze wielokrotnie poniosą porażkę. Kluczem do sukcesu jest opanowanie wszystkich oferowanych możliwości.
Twórcy nie ukrywają, że opracowując grę inspirują się serią BioShock. Główny projektant - Ed Orman - przyznaje wręcz, że produkcja jest dla nich „powrotem do korzeni”.
Poza kuframi ze skarbami natrafimy też na skrzynie zawierające ulepszenia dla broni i pancerzy oraz przydatne w zabawie potężne artefakty.
Do tego uwięzieni w lampach dżinnowie spełniający jedno z trzech życzeń. Prośby odblokują bliżej niesprecyzowane „korzyści”. Otrzymamy także opcję opłacenia królewskiego okupu i uwolnienia istot, za co odwdzięczą się w trakcie finałowej walki.
Dla osób szukających wyzwania twórcy szykują specjalne modyfikatory, które zmienią zachowanie przeciwników czy wygenerują dodatkowe pułapki.