Civilization 6 - dodatek Gathering Storm skupi się na zmianach klimatycznych
Premiera w lutym.
W trakcie internetowej prezentacji deweloperzy ze studia Firaxis Games zapowiedzieli Gathering Storm, czyli drugie duże rozszerzenie do strategii Civilization 6. Premiera 14 lutego na PC.
Nowy dodatek skupi się na klimacie. Na pogodę wpłynie rodzaj używanych źródeł energii do zasilania społeczności - przykładowo nagminne stosowanie węgla i ropy zaowocuje wzrostem temperatury i topnieniem lodowców, co przełoży się na podniesienie poziomu mórz.
W efekcie zmian środowiskowych zacznie dochodzić do losowych katastrof naturalnych. Gracze staną przed koniecznością zmagania się z powodziami, zamieciami śnieżnymi, burzami piaskowymi, tornadami, a nawet erupcjami wulkanów. Każde zjawisko może zniszczyć wzniesione budowle, jednocześnie wzbogacając kontrolowane tereny o dodatkowe minerały.
W walce z klęskami żywiołowymi pomogą projekty inżynieryjne pokroju kanałów, tam i oczyszczaczy powietrzu. Modyfikacjom klimatu zapobiegnie również korzystanie z odnawialnych źródeł energii. Do tego nowa era w drzewkach technologii i cywilizacji.
Powrócą też znane z poprzednich części serii światowy kongres i dyplomatyczny sposób zwycięstwa poprzez zdobycie stosownej liczby punktów. Gracze otrzymają możliwość wpłynięcia na pozostałe kraje, przekonując je do podjęcia wspólnych działań ratujących środowisko naturalne.
Zobacz też: Civilization 6 - poradnik i najlepsze porady
Pojawi się także osiem nowych cywilizacji i niedostępnych wcześniej dziewięciu przywódców. Każda frakcja zaoferuje unikalne dla siebie jednostki, budynki, ulepszenia i dzielnice. Poza tym w planach są dwa scenariusze: opowiadający o pandemii dżumy w XIV wieku The Black Death i wieloosobowy War Machine, w którym zmierzą się Francja i Niemcy podczas I wojny światowej.