Civilization 6: Gathering Storm - katastrofy naturalne i klimat w nowym materiale
Plus: zmiany w systemie zasobów.
Firaxis Games opublikowało nowy materiał poświęcony dodatkowi Gathering Storm do strategii Civilization 6. Nagranie skupia się na katastrofach naturalnych i klimacie, czyli kluczowych elementach rozszerzenia.
Podczas zabawy wystąpią zjawiska pogodowe, które mogą zagrozić kierowanemu imperium, ale i zapewnić korzyści. Przykładowo erupcje wulkanów zniszczą okolicę, aczkolwiek wulkaniczna gleba jest żyzna i cenna.
Podobnie jest z powodziami, które splądrują wzniesione wcześniej ulepszenia, przyczyniając się jednak do wzrostu produkcji żywności. Przed częścią niebezpieczeństw będziemy mogli się uchronić, chociażby budując zaporę na rzece, co zapobiegnie wylewom wody.
Na częstotliwość występowania katastrof naturalnych wpłynie klimat zmieniający się w zależności od podejmowanych działań. W wyniku używania zasobów paliwowych, do atmosfery trafi dwutlenek węgla, zwiększając światową temperaturę i prowadząc do częstszego pojawiania się burz i nie tylko.
W późniejszych etapach rozgrywki otrzymamy możliwość zwalczania negatywnych efektów pogodowych poprzez stosowanie tak zwanych „zielonych” źródeł energii, w tym zapór hydroelektrycznych i elektrowni wiatrowych. Do tego opcja wprowadzania zmian ustawowych z pomocą Kongresu Światowego.
Zobacz: Civilization 6 - poradnik i najlepsze porady
Dodatek wprowadzi także zmiany do systemu surowców. Te podzielono na dwa rodzaje. Pierwszym są zasilające miasta paliwa pokroju węgla i ropy, które są przetwarzane na energię w odpowiedniej elektrowni. Drugim są materiały do produkcji jednostek.
Civilization 6: Gathering Storm zadebiutuje 14 lutego na PC.