Civilization Online - pierwsze szczegóły
MMORPG na silniku CryEngine 3.
Twórcy Civilization Online ujawnili pierwsze szczegóły na temat swojej produkcji. W MMORPG nie poprowadzimy całej cywilizacji, będziemy za to przedstawicielem jednej z czterech frakcji.
Gracze wybiorą klasę postaci, odpowiedzialną m.in. za rozwój technologii, budowę miast i cudów, prowadzenie wojen czy szpiegostwo.
Każda cywilizacja zacznie w swojej strefie początkowej, a gracz będzie musiał eksplorować okolice, by rozszerzyć jej wpływy. Nowa mapa pojawi się co tydzień. Warunkiem zwycięstwa jest opanowanie pozostałych frakcji lub lot w kosmos.
Jake Song ze studia XL Games ujawnił w rozmowie z serwisem Massively, że podstawą rozgrywki będzie walka z trzema pozostałymi frakcjami.
- To podstawowa mechanika Civilization - podbój innych cywilizacji, przez wojsko lub technologię - mówił.
Poza małymi potyczkami „jeden na jednego”, twórcy chcą stworzyć także warunki do większych bitew, angażujących setki graczy.
Za losowo generowany świat i oprawę graficzną odpowiada silnik CryEngine 3. Cywilizacje przejdą przez sześć epok historycznych. Rozgrywka toczyć się będzie w czasie rzeczywistym.
Civilization Online powstaje z myślą o PC. Nie znamy jeszcze daty premiery.