Cliff Bleszinski: nigdy nie zrobię kolejnej gry
Projektant Gears of War ma dosyć.
Cliff Bleszinski to słynny projektant, który odpowiada za powstanie Gears of War i zaangażowany był w prace nad serią Unreal. Odpowiadając jednemu z internautów na Twitterze stwierdził, że „nigdy” nie zrobi kolejnej gry.
Po odejściu z Epic Games deweloper założył Boss Key Productions, które przygotowało sieciową strzelankę LawBreakers. Tytuł poniósł klęskę, czego skutkiem było wyłączenie serwerów. Niejaki Joshua Heitz zarzucił twórcy, że odmówił klientom zwrócenia pieniędzy za zakup produkcji.
„Płaciłem moim pracownikom wynagrodzenie i opłacałem ubezpieczenie zdrowotne nawet miesiące po zamknięciu studia. Dzięki temu mogli zadbać o swoje rodziny. Od dwóch lat nie wziąłem własnej pensji. Rozumiem, że jesteś smutny, ale tego typu rzeczy są kolejnym powodem, dla którego NIGDY nie zrobię kolejnej gry” - napisał Bleszinski w odpowiedzi.
Oczywiście niewykluczone, że oświadczenie jest efektem frustracji i w rzeczywistości projektant nie porzuci swojej pasji. Wcześniej twierdził, że zamierza jedynie odpocząć od tworzenia nowych produkcji, by skupić się na rodzinie.
W międzyczasie pojawiły się podejrzenia jakoby Joshua Heitz był jedynie internetowym trollem, który chciał sprowokować dewelopera (dzięki, PC GamesN). Konto na Twitterze założył w tym miesiącu i opublikował tylko jeden wpis - skierowany właśnie do Bleszinskiego.