Skip to main content

Co kryje zbrojownia Adama Smashera w Cyberpunk 2077? Sekretne drzwi na statku Ebunike

Jak dostać się do kryjówki szefa ochrony Arasaki.

Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 1.6 do gry Cyberpunk 2077 odblokowana została również sekretna lokacja - kryjówka Adama Smashera. Łatwo ją przeoczyć, bowiem nie jest dostępna w początkowych etapach gry ani nie jest oznaczona na mapie.

Adam Smasher to jeden z głównych antagonistów, choć szczególną obsesję na jego punkcie ma nie tyle bohater V, co Johny Silverhand. Spotkasz go w prologu i już wtedy dowiesz się, jak potężny jest to zawodnik. Można domyślać się, że wszczepy oraz uzbrojenie, które posiada nie jest w pełni legalne i na pewno nie przechowuje go w swoim mieszkaniu.

Wspomniana kryjówka znajduje się na jednym z transportowców - Ebunike, który zacumowany został w dokach, o którym dowiesz się od Rogue, że należy do Smashera. Problem polega na tym, że drzwi do zbrojowni są zamknięte zamkiem kodowym. Jednak zamiast kodu potrzebujesz specjalnego tokenu, który znajdziesz przy ciele pokonanego Smashera, ale na to musisz poczekać do końca gry (czyli ukończyć ostatnie zadoanie: Komu bije dzwon).

Większość przedmiotów w kryjówce to obiekty, z którymi nie możesz wejść w interakcję, jednak za komputerem znajdziesz kolekcję kilku broni różnych klas, choć żadna nie należy do unikatów i przy końcu gry raczej nie przyciągną twojej uwagi. Na ziemi w skrzyni możesz jednak odnaleźć schemat na ikoniczną strzelbę Ba Xing Chong. Jest to jedyny sposób jej nabycia w grze.

Zobacz na YouTube

Zanim gra została solidnie "połatana" istniały dwie metody dostania się do środka Ebunike zanim gracz dotarł do ostatniego etapu gry: poprzez wpisanie kodu 605185 lub eliminując Smashera w prologu. W tym celu należało udać się przed ucieczką taksówką z budynku Arasaki wyjść na zewnątrz z parkingu podziemnego, czekał Smasher (który później pojawia się w cutscence atakując samochód) - wystarczyło pokonać go i zabrać jego klucz dostępu.

Aktualnie metody te nie są dostępne i nie istnieje inny sposób na dostanie się do środka, niż wykorzystanie karty dostępu. Możesz jednak pokonać Smashera i ukończyć wątek fabularny po czym nadal kontynuować swobodną eksplorację i wykonywanie misji ze skradzionym wyposażeniem.

Zobacz także