Co wyciek GTA 6 mówi o grze Rockstara? Analizujemy materiały
Mnóstwo informacji.
Niemal cały Internet żyje teraz wielkim wyciekiem materiałów z GTA 6. Przeanalizowaliśmy dostępne materiały i podsumowujemy wszystko, czego można się z nich dowiedzieć.
Nagrań jest ponad 80, ale szybko usuwane są z sieci. Choć nie wszystkie są wartościowe, to niektóre pokazują mnóstwo interesujących rzeczy.
Należy pamiętać, że jest to wczesna wersja testowa i wiele elementów może nie trafić do finalnej gry lub trafić do niej w zmienionej formie. Sporo funkcji przeznaczonych jest też wyłącznie dla deweloperów. Nic nie jest pewne, ale biorąc pod uwagę kaliber produkcji Rockstar Games i oczekiwania, warto przyjrzeć się wyciekom.
Podstawowe informacje
- Akcja umiejscowiona w Vice City - widoczne w grze budynki i napisy na niektórych pojazdach raczej nie pozostawiają pola do spekulacji. W GTA 6 odwiedzimy Florydę i wirtualny odpowiednik Miami;
- Akcja dzieje się po wydarzeniach z GTA 5 - potwierdza to rozmowa dwóch NPC, którzy wspominają śmierć pewnej postaci związanej z Lifeinvaderem (odpowiednik Facebooka w GTA), co było częścią jednej z misji w GTA 5;
- Co najmniej dwójka grywalnych postaci - potwierdzają się wcześniejsze doniesienia o duecie wzorowanym na słynnych Bonnie i Clydzie. Najwyraźniej w GTA 6 pokierujemy parą - Lucią o latynoskich korzeniach oraz Jasonem, który nieco przypomina stereotypowego mieszkańca Florydy.
Rozgrywka
- Możliwe, że pojawi się tryb kooperacji dla dwóch graczy w trybie fabularnym - ale to tylko domysły;
- Szybkie przełączanie między postaciami - mechanika znana z GTA 5 została ulepszona i odbywa się niemal natychmiastowo. Nadal nie wiemy, ile potrwa przełączanie między postaciami znajdującymi się w dwóch różnych częściach mapy;
- Dostosowanie wyglądu postaci - w GTA 6 powraca dostosowanie wyglądu bohaterów. Będzie można zmieniać ubrania, fryzury, a nawet kolor włosów;
- GTA 6 nadal korzysta z silnika fizycznego Euphoria;
- Fizyka ubrań została ulepszona;
- Postaci niezależne dostały mnóstwo nowych animacji;
- Animacje postaci podczas poruszania się, zmiany kierunku czy szybkości są jeszcze lepsze i bardziej realistyczne - widać też dodatkowe animacje postaci gracza, jak uchylanie się czy zasłanianie rękoma przed pociskami;
- Jason może otwierać blaszane kontenery - najpierw trzeba przepiłować kłódkę. Na nagraniu widzimy kontener z rowerem i mnóstwem gotówki, która można ukraść;
- Znane z GTA Vice City napady na sklepy powracają w rozbudowanej formie - na jednym z nagrań widać taki napad, choć raczej jest to element jednej z misji fabularnych; napad mocno przypomina początek filmu „Pulp Fiction”;
- Akcje kontekstowe - na wielu nagraniach widać ikony interakcji pojawiające się w różnych miejscach, np. podczas celowania do NPC pojawiają się ikony przycisków, pozwalające wziąć go za zakładnika, zastraszyć lub obezwładnić;
- W GTA 6 mogą pojawić się elementy RPG - między innymi wymóg jedzenia i picia czy system zmęczenia.
Walka
- Walka doczekała się wielu drobnych poprawek, choć mocno przypomina to, co już znamy z GTA 5;
- Powraca system poziomu poszukiwania - najwyraźniej będzie to pięciogwiazdkowy system znany z GTA 5;
- Policjanci wydają się „mądrzejsi” - lepiej reagują na sytuację, chętniej korzystają z osłon, przeładowują broń w czasie rzeczywistym ;
- Animacje podczas wymiany ognia są bardziej „bolesne” - postrzeleni wrogowie zachowują się bardziej realistycznie, trochę jak w GTA 4;
- Można kucać, poruszać się i strzelać podczas kucania;
- Można czołgać się po ziemi i strzelać z tej pozycji;
- Można strzelać podczas pływania;
- Skradanie zostało usprawnione - wrogowie bardziej realistycznie reagują na ukrywającą się postać gracza i mają bardziej realistyczne pole widzenia;
- Można przenosić martwe ciała;
- System osłon przypomina ten z GTA 5 - wygląda też na to, że można wykonać szybki unik i rzucić się na ziemię lub za osłonę, jak w Red Dead Redemption 2;
- Karabiny są widoczne na plecach postaci - prawdopodobnie jest to część systemu pozwalającego na szybka zmianę broni między główną a boczną bez otwierania koła wyboru broni (trochę jak w PUBG);
- Można nosić przy sobie ograniczoną liczbę broni - broń można upuścić i podnieść inną z ziemi;
- Powraca koło wyboru broni - pojawiły się zakładki: broń, wyposażenie i sprzęt, które przełączamy przyciskiem R1/RB. Najprawdopodobniej znajdziemy tam różne środki pomocnicze i inne przedmioty, jak w Red Dead Redemption 2;
- Torba na przedmioty - w kole wyboru broni widać niekiedy torbę, którą można otworzyć. Służy ona najprawdopodobniej do przenoszenia zrabowanych przedmiotów czy pieniędzy. W kilku scenach widać ją też na plecach postaci;
- Rozbudowano strzelanie z auta - w widoku z oczu bohatera można obracać się z bronią w kabinie auta w każdą stronę, gracz siedzący na miejscu pasażera może wychylić się przez okno i strzelać w dowolnym kierunku (raczej będzie to mechanika wykorzystywana w misjach fabularnych oraz w trybie online).
Samochody
- Na ulicach zdaje się być więcej aut w tym samym czasie;
- Powracają auta znane z GTA V i nowe modele.
- Rozbudowane wnętrza aut - kabiny samochodów są wymodelowane bardzo szczegółowo. Na jednym z nagrań widać, że można między innymi zmieniać wysokość kierownicy czy pozycję fotela i pedałów, jednak niemal na pewno jest to funkcja przeznaczona wyłącznie dla twórców, choćby w celu dostosowania scenek przerywnikowych.
Świat gry i grafika
- Nowa wersja Vice City wygląda inaczej - miasto jest realistyczne i bardziej przypomina Los Santos niż swoją poprzednią wersję. Zachowuje jednak unikalny charakter i mocno różni się od miasta z GTA 5;
- Vice City mocno nawiązuje do prawdziwego Miami - gracze mieszkający w okolicy znajdują wiele znajomych budynków;
- W grze obecne jest metro, którym można podróżować po mieście - prawdopodobnie dostępne będą też inne środki komunikacji publicznej;
- Efekty pogodowe i oświetlenie są znacznie lepsze niż w GTA 5;
- Na nagraniach nie widać ray tracingu - gra w tej wersji wydaje się korzystać ze standardowych odbić, prawdopodobnie SSR;
- Roślinność lepiej reaguje na wiatr;
- Powierzchnia wody wygląda dużo lepiej niż w GTA 5 - nie pokazano jednak tego, jak świat wygląda pod wodą;
- Wnętrza są bogate w detale - na ekranie widać więcej drobnych elementów ozdobnych;
- Fragment mapy pokazuje lotnisko - prawdopodobnie jest to port lotniczy Escobara znany z GTA Vice City. Mimo, że jest teraz bardzo realistyczny, to nadal dostrzec można kilka znajomych elementów jak dok dla łodzi;
- W GTA 6 powrócą bary z tancerkami go-go - animacje tancerek są o wiele lepsze; wyglądają na efekt sesji motion capture z prawdziwymi tancerkami pole dance;
- W klubach jest mnóstwo NPC - wnętrza tętnią życiem, a postaci na ekranie jest znacznie więcej niż w GTA 5;
- Stylistyka przypomina GTA 5, jednak jest nieco bardziej realistyczna;
- Trawa jest bardziej zielona - jest jej też więcej.
Podkreślmy raz jeszcze: powyższe informacje nie są pewne i nie przedstawiają, jak będzie wyglądać GTA 6, tylko jak może wyglądać. Na potwierdzenie musimy niestety czekać aż do oficjalnych wieści od Rockstar Games.