Skip to main content

CoD: Black Ops Cold War na PS5 i Xbox Series X/S - porównanie w materiale Digital Foundry

Test wydajności i nie tylko.

  • Nowe Call of Duty w trybie ray tracingu działa nieco lepiej na Xbox Series X
  • W trybie wydajnościowym lepsze wyniki osiąga PS5

Nasi koledzy z redakcji Digital Foundry opublikowali wideo, w którym porównali Call of Duty: Black Ops Cold War w wersjach dedykowanych nowym konsolom.

Na PS5 i Xbox Series X gra oferuje dwa tryby działania - jakościowy z aktywnym ray tracingiem i wydajnościowy z wyższą płynnością. W pierwszej opcji strzelanka osiąga maksymalnie 60 klatek na sekundę, przy czym na urządzeniu Sony w intensywniejszych scenach zaobserwowano spadki do około 40 FPS.

W drugim wariancie śledzenie promieni w czasie rzeczywistym jest wyłączone, ale obraz powinien być wyświetlany w 120 FPS. Lepiej radzi sobie PlayStation 5, na którym pozycja częściej zbliża się do docelowej wartości, zaś na konsoli Microsoftu są spadki do 100 FPS.

Zobacz na YouTube

Na obu wymienionych sprzętach Call of Duty: Black Ops Cold War działa w dynamicznym 4K. Digital Foundry nie zauważyło znaczących różnic w jakości oprawy graficznej.

Dziennikarze sprawdzili również wersję Xbox Series S. Na słabszym z urządzeń amerykańskiego koncernu produkcja działa w rozdzielczości, która waha się pomiędzy 1200p a 1400p. Płynność sięga zaś 60 klatek na sekundę, choć w bardziej wymagających scenach zdarzają się spadki.

Na tańszej konsoli Microsoftu gra powinna obsługiwać ray tracing, ale trzeba pobrać stosowne pliki z internetu. Naszym kolegom z Digital Foundry udało się ściągnąć i zainstalować paczkę ze śledzeniem promieni w czasie rzeczywistym, choć z nieznanych przyczyn technika nie działa.

Zobacz także