CoD Warzone 2.0 z masą informacji: premiera, mapa, zmiany i Gułag
Zagramy w listopadzie.
Na wydarzeniu Call of Duty Next zaprezentowano nie tylko Modern Warfare 2, ale powiedziano też sporo o Warzone 2.0. Znamy też datę premiery - gra zadebiutuje 16 listopada.
Gra oferuje całkiem nową mapę i sporo nowości. Mechanika strzelania i nowe możliwości walki łączą się oczywiście z Modern Warfare 2, z którym Warzone dzieli też bronie i system ich personalizacji. Oto pozostałe ważne informacje.
Mapa
- Nowa mapa nazywa się Al Mazrah. To połączenie pustynnej scenerii ze skupiskami budynków;
- Od południa mapę otacza woda. Są też rzeki. Walka w wodzie - i pod nią - to ważny element Warzone 2.0, tak samo jak Modern Warfare 2;
- Niektóre części mapy wyciągnięto wprost z map multiplayer z serii Call of Duty.
Gameplay
- Mechanika dzielona z Modern Warfare 2;
- Walka w wodzie i pod nią to ważny element gry. Można nurkować pod powierzchnią, by się schować;
- Pojazdy mają przebudowaną fizykę, inaczej reagują np. na wybuchy. Trzeba będzie uzupełniać paliwo na stacjach beznzynowych;
- Pojazdy mogą się zepsuć, ale będzie można je naprawić dzięki specjalnym narzędziom;
- Skrzynki z lootem będą pojawiać się w tych samych miejscach, więc można zapamiętać ich położenie;
- Bezpieczny obszar będzie się czasami dzielić - np. na 3 okręgi - a potem w końcowej fazie meczu znów wracać do jednego okręgu.
- Strongholds to miejsca na mapie, które są pilnowane przez przeciwników sterowanych przez SI. Znajdziemy w nich najlepszy loot na mapie;
- Gra oferuje głosowy czat zbliżeniowy, a więc bazujący na odległości. Innymi słowy, będzie można rozmawiać z przeciwnikami w grze, o ile będziemy w odpowiedniej odległości.
Gułag
- Zmiana działania Gułagu: trafiamy do niego w parach, tymczasowo współpracując z jednym z dotychczasowych wrogów;
- Para, która wygra, wraca na mapę i znów stają się wrogami.
DMZ
- Potwierdzono tryb DMZ, o którym słyszeliśmy już wcześniej z przecieków;
- Będzie dostepny na premierę Warzone 2;
- Przypojmina Escape from Tarkov;
- Należy zinfiltrować mapę, wykonać wybrane misje lub aktywności, a następnie uciec. Sami wybieramy zadania, których się podejmiemy, a także moment, w którym chcemy się ewakuować;
- Walka z innymi graczami i SI;
- Twórcy przekonują, że można tu grać agresywnie, ale również po cichu;
- Można tropić graczy w poszukiwaniu walki lub wręcz ich omijać.