Colin McRae Rally na iOS to pierwszy z planowanych tytułów mobilnych Codemasters
Cztery kolejne gry w produkcji.
Gary Rowe, odpowiedzialny z Codemasters za produkcje cyfrowe, przyznał w rozmowie z serwisem VG247, że wydane wczoraj na iOS Colin McRae Rally to dopiero początek ofensywy firmy na urządzeniach mobilnych.
- Rynek gier mobilnych to wspaniały sposób na przetestowanie pomysłów - mówi. - Poza pracą nad legendarną grą, taką jak Colin McRae Rally, przygotowujemy szereg innych tytułów. Niektóre bazują na istniejących i znanych licencjach, reszta to całkiem nowe marki, stworzone ekskluzywnie na urządzenia przenośne. Jeśli wykorzystamy sukces na sprzęcie mobilnym, z przyjemnością sprawdzimy potem, co zadziała na konsolach.
- Nie wymieniamy jeszcze żadnych tytułów, ale w produkcji mamy cztery inny gry, na najbliższe miesiące. W przyszłości zaplanowane mamy najbliższe dwa lata.
Rowe zdradził także kilka szczegółów na temat Colin McRae Rally: gra powstała na silniku Unity, wykorzystując większość oryginalnego kodu z wersji PC. Menedżer dodał, że trzy z produkowanych gier powstaną właśnie na Unity, ale jeden tytuł bazuje na Ego, napędzającym także „duże produkcje”, jak Dirt 3 czy Grid 2.
- Wygląda wspaniale - mówi Rowe na temat gry na silniku Ego. - Nie mogę się już doczekać, aż nasz podstawowy zespół odpowiedzialny za gry wyścigowe zajmie się pracą nad tytułem mobilnym. Na razie nie mogę nic więcej zdradzić.