Skip to main content

Control 2 ma już grywalny prototyp, a produkcja remake'ów Maxa Payne'a idzie pełną parą

Niestety Alan Wake 2 nadal jest pod kreską.

Studio Remedy opublikowało nowy raport finansowy, w którym podzieliło się przy okazji paroma nowinkami na temat powstających projektów. Możemy się między innymi dowiedzieć, że Control 2 jest już grywalne, a produkcja odświeżonych wersji przygód Maxa Payne’a przebiega bez zakłóceń.

Jak możemy przeczytać w dokumencie, zespół odpowiedzialny za Control 2 osiągnął istotny kamień milowy, jakim było stworzenie pierwszego prototypowego buildu zawierającego „istotne funkcje” w grywalnej formie. Tym samym projektowi nadano status „przygotowany do produkcji” i rozpoczęto poszukiwanie inwestorów, chętnych sfinansować dalsze prace nad tytułem. Trwają także dyskusje na temat ostatecznej skali projektu.

Remake’i Max Payne 1 i 2 z kolei wyszły już z etapu „przygotowania do produkcji” i dewelopment idzie teraz pełną parą. W wypadku tego przedsięwzięcia twórcy obrali strategię przygotowania wczesnej wersji gry, która będzie grywalna od początku do końca, a następnie build ten będzie można poprawiać i rozbudowywać. W wywiadzie z września zeszłego roku dyrektor kreatywny studia Sam Lake stwierdził, że nawet samo przystosowanie tak starych gier do współczesnych standardów jest dużym wyzwaniem.

Dodatek Night Springs do Alan Wake 2 zadebiutował w czerwcuZobacz na YouTube

Pojawiła się także aktualizacja na temat tajemniczego projektu Condor, czyli wieloosobowego spin-offu Control. „Zespół deweloperski stworzył szereg map i różne typy misji. Organizujemy coraz większe wewnętrzne sesje testowe oraz zewnętrzne playtesty o ograniczonym zakresie, aby zyskać wartościowe opinie i sugestie” - czytamy.

Dobre wiadomości psuje nieco informacja o dochodach, jakie przyniosło Alan Wake 2. Mówiąc konkretniej - o braku dochodów. Tytuł pomimo bardzo ciepłego przyjęcia nadal znajduje się pod kreską. Koszty produkcji i marketingu zwróciły się na razie „w większości”, co z pewnością jest niewielkim krokiem w dobrą stronę. Być może planowana na końcówkę roku premiera drugiego fabularnego DLC odnowi zainteresowanie tytułem i podbije sprzedaż.

Zobacz także