Control ze spadkami płynności do 10 FPS na PS4 i Xbox One - analiza Digital Foundry
Problemy z wydajnością.
Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry opublikowali materiał, w którym poddali analizie konsolowe wersje wydanego niedawno Control - nowej produkcji twórców Alana Wake'a.
Dziennikarze zauważyli istotne problemy z wydajnością, zwłaszcza na bazowych modelach PS4 i Xbox One. Na obu urządzeniach gra powinna oferować 30 klatek na sekundę, ale podczas walki dochodzi do dużych spadków - w najgorszym przypadku do poziomu 10 FPS.
Najpoważniejsze trudności z działaniem gry występują na standardowej konsoli Sony, gdzie obniżki płynności są najdłuższe. Na zwykłej platformie Microsoftu zaobserwowano zaś długie czasy wczytywania i zawieszanie gry podczas odtwarzania nagrań wideo.
O wiele lepiej produkcja radzi sobie na PS4 Pro i Xbox One X, przy czym na tym ostatnim tytuł funkcjonuje najlepiej. Nadal dochodzi do spadków wydajności, ale nie są one tak znaczące, jak na bazowych odpowiednikach obu wymienionych urządzeń.
Niewykluczone, że wkrótce gra otrzyma aktualizację, która podniesienie wydajność na podstawowych modelach platform Sony i Microsoftu. Nie jest jednak jasne, czy deweloperzy są w stanie naprawić wszystkie problemy.
Zobacz: Control - Poradnik, Solucja
Na każdej z konsol produkcja wygląda niemalże identycznie. Jedyną różnicę Digital Foundry dostrzegło na bazowym Xbox One - cienie prezentują się nieco inaczej, ale najprawdopodobniej ze względu na fakt, że są w niższej jakości.
Na standardowym sprzęcie Microsoftu tytuł wyświetla się - tak jak Quantum Break - w 720p. Z kolei na podstawowym PlayStation 4 pozycja działa w 900p, a na PS4 Pro w 1080p. Najwyższą rozdzielczość - 1440p - oferuje jednak Xbox One X.
Następnie: Dirt Rally za darmo w Humble Store