Skip to main content

Coraz mniej osób gra w produkcje Activision

Za to Blizzard odwrócił trend spadkowy.

Call of Duty przyciąga coraz mniej użytkowników. Liczba graczy w produkcjach Activision w czerwcu obecnego roku po raz pierwszy od lat spadła poniżej 100 mln.

Jak wynika z najnowszego raportu finansowego, amerykański wydawca zanotował 127 mln osób w swoich grach w czerwcu 2021 roku. W tym roku było to już „tylko” 94 mln, co wydaje się być znaczącym spadkiem. Poniżej poziomu 100 mln firma nie zeszła od 2019 roku, gdy ukazało się popularne Call of Duty Mobile.

Druga część korporacji - Blizzard - może za to pochwalić się odwróceniem trendu, zapewne ze względu na debiut Diablo Immortal. Po wielu latach spadków studio w końcu zanotowało bowiem wzrost liczby graczy: w pierwszym kwartale roku były to średnio 22 mln miesięcznie, ale już w ostatnich trzech miesiącach: średnio 27 mln. To nadal mniej choćby 29 mln w 2020 r. czy 35 mln w 2018 r.

Pomimo tego, łączne przychody Activision Blizzard w ubiegłym kwartale spadły o 12 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, do poziomu 1,64 mld dolarów.

Zobacz także