Counter-Strike 2 bezlitośnie karze graczy, którzy opuszczają mecz w połowie
Nawet jeśli to nie jest ich wina.
Valve postanowiło znacznie zaostrzyć kary dla graczy, którzy opuszczają mecz w Counter-Strike 2 przed jego zakończeniem. Jak się jednak okazuje, system nalicza znaczną karę punktową nawet wtedy, kiedy dany gracz został rozłączony z lobby w wyniku awarii gry lub internetu, albo pozostali członkowie drużyny zagłosowali za jego wyrzuceniem.
Przypomnijmy, że wraz z premierą Counter-Strike 2, twórcy zmienili obowiązujący w CS:GO mechanizm przyznawania rang na bazie nieujawnionych publicznie kryteriów na bardziej przejrzysty system punktowy. Za wygranie meczu gracz zyskuje około 100 punktów, natomiast przegrana analogicznie skutkuje ich odebraniem.
Jak jednak zauważył jeden z internautów w wiadomości opublikowanej w dziale Reddita poświęconym grze, opuszczenie meczu przed czasem oznacza odebranie graczowi aż tysiąca punktów. „Biorąc pod uwagę, że za wygranie meczu przeciwko podobnie ocenianym graczom daje ci mniej-więcej 100 punktów, to kara tysiąca punktów poskutkuje zmarnowaniem co najmniej pięciu godzin gry” - pisze użytkownik I-simply-exist.
PSA: You lose 1000 elo if you are kicked for any reason, even if your team is trolling you. The rank system is a complete joke.
byu/i-simply-exist incs2
„W zasadzie to tak dotkliwe kary tylko ZACHĘCĄ trolli żeby wyrzucali z meczu przypadkowych graczy (zdarzyło mi się już to kilka razy bez wyraźnego powodu i kiedy miałem najlepsze wyniki w drużynie)” - dodaje gracz. „W obecnym stanie mecze »rankingowe« to po prostu parada klaunów nie warta wkładania w nią absolutnie żadnego czasu i wysiłku”.
Ponadto według ustaleń serwisu VG247, kara tysiąca punktów naliczana jest nie tylko na graczy, którzy zostaną wyrzuceni z meczu przez własną drużynę, ale też w wypadku jakiegokolwiek innego, nawet nieintencjonalnego, rozłączenia z meczem - czy to w następstwie zawieszenia się gry, czy też utraty połączenia z internetem. Jest to o tyle nieprzyjemne, że CS 2 ma obecnie spore problemy ze stabilnością na niektórych konfiguracjach sprzętu.