Skip to main content

Counter-Strike 2 oficjalnie potwierdzony. Valve ujawniło nowości

Skiny z CS:GO nie przepadną.

Valve oficjalnie potwierdziło Counter-Strike 2. Firma opublikowała szereg materiałów wideo na temat nowej wersji legendarnej strzelanki. Premiera latem, lecz testy startują już dzisiaj.

Trzy filmy opisują niektóre z kluczowych nowości wprowadzanych w strzelance: wysoką responsywność, odświeżone mapy oraz dynamiczne granaty dymne.

Pierwsza kwestia to tak zwany tickrate, a więc - w uproszczeniu - częstotliwość odświeżania informacji pomiędzy graczem i serwerem. Im większy tickrate, tym dokładniejsze wydarzenia na ekranie, ale także wyższe wymagania i koszty po stronie serwerów. Valve zapewnia, że w CS2 gruntownie przeprojektowało technologię, co powinno przełożyć się na idealną precyzję.

„Do tej pory serwer sprawdzał stan świata gry w odrębnych odstępach czasowych, czyli tyknięciach zegara serwera. Aktualizacje zajmujące mniej niż jedno takie tyknięcie są sercem Counter-Strike 2 i dzięki tej architekturze serwery znają dokładny moment rozpoczęcia ruchu, wystrzału z broni czy też rzutu granatem” - wyjaśniają twórcy.

Jeśli o mapach mowa, dostaniemy dobrze znane lokacje, ale z odświeżoną oprawą graficzną. Są więc ładniejsze kafelki w pałacu na Inferno, lepsze oświetlenie na Trainie, snopy światła na Nuke oraz Dust, który wygląda jak Dust.

Trzeci z zaprezentowanych elementów to granaty dymne, które stały się teraz wolumetrycznymi obiektami, reagującymi na światło i wyglądającymi identycznie z punktu widzenia każdego gracza - co w przeszłości niekiedy było problemem.

„Wszystkie nowe funkcje zostaną ujawnione podczas oficjalnej premiery tego lata, ale droga do Counter-Strike 2 rozpoczyna się dzisiaj w formie ograniczonych testów dla wybranych graczy. W tym czasie na celowniku znajdzie się pewien podzbiór funkcji, by zidentyfikować i naprawić problemy przed globalnym wydaniem” - czytamy na oficjalnej stronie.

Dla części graczy kluczowy będzie zapewne fakt, że zachowamy skiny i przedmioty z CS:GO. Nie jest obecnie jasne, kto otrzyma dostęp do bety, lecz Valve wyjaśnia, że weźmie pod uwagę szereg czynników, jak aktywność w ostatnim okresie, współczynnik zaufania czy stan konta na Steamie.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także