Counter-Strike 2 robi wrażenie... wodą. Gracze zachwycają się zaawansowaną symulacją
Takiej wody nie ma nikt.
Od esportowej strzelanki nie oczekujemy raczej zachwycającej wody, a jednak zamknięte testy Counter-Strike 2 dowodzą, że Valve przygotowało naprawdę zaawansowaną symulację cieczy.
Temat nie jest nowy, bo techniczne testy Counter-Strike 2 trwają już od kilku dobrych miesięcy, ale wieść o realistycznej wodzie sięga coraz dalej - między innymi za sprawą nowego materiału autorstwa Matthew Wilde'a (odpowiedzialnego w Valve za efekty wizualne) na Twitterze. Deweloperzy najwyraźniej dodali imponującą wodę także na mapę Ancient - wcześniej zagościła już na Overpass.
Sposób, w jaki woda reaguje w CS2 na poruszającą się w niej postać, tworząc ślady i zmarszczki na powierzchni, a także zatrzymując się przy brzegu, jest naprawdę imponujący. Trudno właściwie odszukać w pamięci grę, która oferowałaby symulację cieczy na tak zaawansowanym poziomie.
„Deweloperzy Valve wrzucają najbardziej szalone graficzne technologie co 5+ lat bez chwalenia się, że jest to główny atut ich gier. To przeciwieństwo SI ryb w CoD: Ghosts” - uważa ParametricPalta. Infinity Ward faktycznie wspominało w kampanii promocyjnej Ghosts o nowym systemie sztucznej inteligencji ryb, które miały oczywiście marginalne znaczenie.
Wracając jednak do Counter-Strike 2, niepokoić może kwestia optymalizacji. Bardzo wysoka liczba FPS to właściwie wymóg na wysokim poziomie rozgrywek, więc tak realistyczna woda wydaje się stać w sprzeczności z założeniami tytułu esportowego. Niektórzy gracze już raportują na Twitterze spadki FPS-ów przy wodzie, inni martwią się, czy ich komputery „pociągną” CS2 w takiej wersji.
Sądzimy jednak, że nie należy się martwić. Jeżeli symulacja wody faktycznie wiąże się z widocznym spadkiem płynności, Valve zapewne zadba, aby w ustawieniach była możliwość przywrócenia cieczy do mniej imponującej wersji - tym bardziej że może ona rozpraszać graczy lub nawet... ujawniać ich pozycję zza winkla.
Dostęp do Counter-Strike 2 uzyskuje coraz więcej graczy, ale tytuł nie miał jeszcze oficjalnej premiery. Valve zapowiadało jednak, że nastąpi to w wakacje tego roku, więc debiut najwyrażniej tuż-tuż.