Skip to main content

CryEngine 5 - imponująca grafika w nowym materiale

Prezentacja silnika wspierającego Hunt: Showdown.

Firma Crytek przygotowała na Game Developers Conference demonstrację technologiczną autorskiego silnika CryEngine. Materiał pokazuje możliwości narzędzia, a także fragmenty gier działających dzięki oprogramowaniu.

Większość scen pochodzi z mniej znanych produkcji, takich jak Shadow Side, Resonance RPG Project, Mavericks: Proving Grounds, Collision Course czy Dark Vale. Użyto jednak również szeregu fragmentów z Kingdom Come: Deliverance. Zaprezentowano, że silnik radzi sobie z generowaniem szerokich krajobrazów, ale też niewielkich pomieszczeń ze słabymi źródłami światła.

Nie mogło również zabraknąć Hunt: Showdown - produkcji samego studia Crytek, a zarazem drugiego dużego tytułu wspomnianego w materiale. Użyto dynamicznych scen walki w zaciemnionych obszarach, a także pokazano efekty pogodowe, jak mgłę czy promienie słoneczne przebijające się przez gałęzie.

Zobacz na YouTube

Po przedstawieniu jeszcze kilku gier mniejszych zespołów, film skupia się na szczegółowej prezentacji możliwości CryEngine we wspomnianym już Hunt: Showdown. Na materiale widzimy proste kreowanie sekwencji skryptowanych, efektowność oświetlenia globalnego i zaawansowane działanie cieni.

Zaprezentowano też pracę silnika fizycznego, dzięki któremu przedmioty zachowują się naturalnie, a trawa ugina pod naporem ciała postaci. Na koniec pokazano kilka eksplozji i działanie ognia oraz narzędzie pozwalające wygenerować realistyczne błoto, w którym zapadają się ciała i przedmioty.

Kolejne wersje silnika CryEngine wspierały takie gry, jak Far Cry, Sniper: Ghost Warrior 2 i 3, State of Decay, Ryse: Son of Rome, Everybody's Gone to the Rapture czy Prey. Na oprogramowaniu stworzono również całą serię Crysis.

Zobacz także