Skip to main content

Crysis z obsługą techniki ray tracing i trybem kooperacji w materiale od Digital Foundry

Z użyciem modów.

Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry opublikowali materiał, w którym zaprezentowali pierwszą odsłonę serii Crysis w wersji obsługującej ray tracing, czyli techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym.

Rozwiązanie zaimplementowano za pomocą Reshade - specjalnego oprogramowania stworzonego przez modera Pascala Gilchera. Narzędzie uzyskuje dostęp do bibliotek DirectX, by aktywować szereg efektów graficznych. Wersja alpha kolejnej odsłony aplikacji pozwala włączyć system rozpowszechniony między innymi przez firmę Nvidia.

Ray tracing w wykonaniu fana to path tracing, a więc technika śledzenia ścieżek opierająca się głównie na odbijaniu promieni świetlnych. Mechanizm - zastosowany niedawno w Minecrafcie - nie wymaga posiadania karty z serii RTX, choć wymagania sprzętowe są wysokie.

Zobacz na YouTube

Materiał od Digital Foundry wskazuje, że Reshade znacząco poprawia wygląd pierwszej odsłony cyklu Crysis - gry, która jeszcze kilka lat po premierze wyznaczała standardy graficzne. Zmiany widoczne są oczywiście w oświetleniu.

Warto zaznaczyć, że aplikacja autorstwa Gilchera działa również na DirectX 9. To oznacza, że z ray tracingu mogą skorzystać także starsze produkcje - nasi brytyjscy koledzy zwracają nawet uwagę, że największe zmiany w oprawie wizualnej widoczne są właśnie w tytułach sprzed lat.

Aplikacja Reshade podnosi jakość grafiki

Wersję Reshade obsługującą ray tracing mogą sprawdzić wyłącznie osoby, które zdecydują się wesprzeć twórcę narzędzia w serwisie Patreon. Dostęp uzyskamy po uiszczeniu miesięcznej opłaty w wysokości 20 euro.

Co ciekawe, na potrzeby materiału dziennikarze Digital Foundry zainstalowali również mod, który wprowadza do Crysisa tryb kooperacji. Uruchomienie modyfikacji było jednak o tyle utrudnione, że projekt bazuje na nieczynnym wariancie wieloosobowym.

Źródło: Digital Foundry, Patreon

Zobacz także