Skip to main content

Crytek cieszy się z 8 GB RAM w nowych konsolach, ale firma chce więcej

„Można je łatwo wypełnić.”

Przedstawiciel studia Crytek przyznał w jednym z wywiadów, że jego firma jest zadowolona z większych możliwości konsol nowej generacji, ale dostępne zasoby już teraz można bardzo szybko wykorzystać.

- Jesteśmy zachwyceni usprawnieniami sprzętu, ale oczywiście chcemy więcej! Zintegrowana architektura APU pozwala na wykorzystanie ogromnych ilości danych dla różnych elementów, takich jak renderowanie czy fizyka - mówił w rozmowie z serwisem GamingBolt pracownik odpowiedzialny za biznesowy rozwój silnika CryEngine, Sean Tracy.

- PlayStation 4 i Xbox One nie oferują pod względem czystej mocy obliczeniowej wielkiego skoku w porównaniu z poprzednią generacją. Jednak przygotowany przez AMD układ APU reprezentuje duży krok naprzód, jeśli chodzi o integrację pracy i możliwości.

- Muszę się zgodzić z opiniami, że oferowane 8 GB RAM można łatwo wypełnić - dodał Tracy, zaznaczając przy tym, że deweloperzy nie mają nawet dostępu do wszystkich zasobów, a część zarezerwowana jest na funkcje systemowe.

- Technologia rozwija się wykładniczo, więc już wkrótce trafimy na ograniczenia sprzętowe, związane z tymi kilkoma gigabajtami pamięci RAM.

- Już w Ryse musieliśmy intensywnie zarządzać wykorzystaniem pamięci i to na pewno będzie jedna z przeszkód w tej generacji. Sprzęt staje się coraz mocniejszy, a sceny i ich dynamika coraz bardziej złożone.

- Trzeba jednak pamiętać, że nie tylko moc obliczeniowa zagwarantuje fotorealistyczną oprawę graficzną, ale technologia, która inteligentnie dostosowuje się do wszystkich możliwości sprzętu - podsumował.

Zobacz także