CS:GO - problematyka sprzętowa i optymalizacja gry
Wymagania oraz opcje grafiki.
Podobnie jak większość gier umożliwiających zabawę z innymi, tak CS:GO również jest mocno uzależniony od posiadanego sprzętu. O ile granie w produkcje single player na słabszych komputerach bywa znośne, tak w tego typu tytuły jest niewskazane. Dlaczego? Często od jakości wyświetlanego obrazu zależą różne czynniki, nie mówiąc już o ilość FPS-ów (klatek na sekundę), czy braku przycięć. Z tego powodu warto wziąć pod uwagę również konkretne ustawienia grafiki gry, które mogą wpłynąć na naszą zabawę. Minimalne wymagania CS:GO dla sprzętu z systemem Windows:
- Procesor: Intel Core2 Duo E6600 lub AMD Phenom X3 8750
- Pamięć: 2 GB RAM
- Karta graficzna: minimum 256 MB, obsługa Pixel Shader 3.0 oraz DirectX 9
- DirectX: Wersja 9.0c
- Miejsce na dysku: 15 GB dostępnej przestrzeni
Po uruchomieniu tytułu możemy przejść do ustawień, by zmienić nasze preferencje co do jakości grafiki. W tym miejscu musimy liczyć się z tym, że część opcji wymaga lepszego sprzętu, dlatego trudno wskazać najlepszą konfigurację pod komputer z średniej lub niskiej półki. Należy samemu wypracować odpowiedni kompromis.
Na pewno zależy nam na jakości cieni. Dzięki tej opcji możemy zauważyć przeciwnika z dalszej odległości, gdy chowa się za ścianą lub kuca przy beczce. Również warto podnieść szczegóły efektów, które wpłyną na ilość i jakość dymu z granatów. Szczegóły modeli oraz tekstur są kwestią indywidualną - nie wpływają na rozgrywkę, podnoszą jedynie komfort estetyczny, a ich zmniejszenie może odciążyć komputer. Tryb antyaliasingu również nie jest potrzebny, wpływa na wygładzanie krawędzi. Warto również wyłączyć czekanie na synchronizację pionową oraz rozmycie. Z tymi opcjami jest więcej problemów, niż rzeczywistego pożytku.
Spis treści: CS:GO - poradnik i najlepsze wskazówki
Następnie: CS:GO - własny celownik
Do tego warto upewnić się, że mamy ustawioną maksymalną ilość bajtów, jaką pobieramy od serwera. Służy do tego komenda rate. Najwyższa aktualnie dostępna wartość wynosi 786432 i dotyczy osób z Internetem 6Mbps. Poniżej podane komendy wpisujemy do naszego autoexec.cfg. Poszczególne wartości dla konkretnych prędkości Internetu znajdziecie tutaj.
- rate "786432"
- cl_cmdrate "128"
- cl_updaterate "128"
Pamiętajmy również, że od jakości naszego Internetu, oraz sprzętu zależy, czy będziemy mogli swobodnie grać na serwerach z 128 tickrate. Tickrate określa częstotliwość przesyłania danych pomiędzy klientem, a serwerem gry, zatem wpływa na płynność zabawy. Docelowo dostępny jest 64 tickrate, ale niektóre serwery mają ustawione 128. Widać na nich różnicę w komforcie, wszystko działa płynniej i widocznie szybciej. Niemniej przy 128 tickrate nie tylko serwer musi być odpowiednio skonfigurowany, ale i od naszej strony powinniśmy zapewnić odpowiednią moc i łącze. Z tego powodu warto również dodać komendę cl_forcepreload 1. Sprawi ona, że składniki mapy będą pobierane podczas ładowania na serwer, a nie podczas gry.