CS:GO - tryby gry: co warto wiedzieć
Przegląd i opis wszystkich trybów w Counter-Strike.
CS:GO jest kontynuacją, a przy okazji odświeżoną wersją oryginalnego Counter-Strike. Otrzymujemy zatem większość elementów oryginału, ale w odnowionej formie, co dotyczy również trybów gry. Tych mamy w zasadzie pięć:
- Turniejowy
- Uproszczony turniejowy
- Deathmatch
- Demolka
- Wyścig zbrojeń
Oraz:
- Kurs szkoleniowy i z botami
- Serwery społeczności
Tryb turniejowy
Najważniejszy element CS:GO, bowiem to od postępów w tym trybie, zależy nasza ranga. Większość jego zasad jest jednakowa z tymi, które obowiązują w różnych turniejach e-sportowych. Rozgrywka podzielona została na 30 rund, przy czym każda po 2 minuty. W zabawie bierze udział 10 graczy, po 5 na jedną frakcję. W tym trybie obowiązują kary za opuszczanie meczu (te się zwiększają, gdy to częściej robimy), zatem należy go brać na poważnie. Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie 16 punktów, przy czym możliwy jest remis w sytuacji 15 do 15.
Mapy zostały podzielone na dwie sekcje: de_nazwamapy i cs_nazwamapy. Pierwszy typ dotyczy plansz, na których Terroryści muszą podłożyć bombę oraz dopilnować jej wybuchu, a Antyterroryści ją rozbroić. Oczywiście można wygrać, po prostu eliminując wszystkich przeciwników wrogiej frakcji.
Drugi typ dotyczy ratowania zakładników. Terroryści muszą wyeliminować Antyterrorystów. Ci zaś muszą odeskortować przynajmniej jednego zakładnika z dwóch, lub zabić wszystkich bandytów.
Tryb uproszczony turniejowy
Ten tryb jest mniej rygorystyczną wersją trybu turniejowego i służy do trenowania przed nim. Całość podzielona została na 15 rund, zatem zwycięstwo zapewnia wygranie 8. W dodatku można bez obaw strzelać do sojuszników i przez nich przechodzić (nie ma kolizji), a w zabawie bierze udział 20 osób (po 10 na frakcję). Co ciekawe, mapy zostały podzielone na trzy sekcje: operacyjne, popularne, reszta. W pierwszej sekcji dostępne są plansze z aktualnie obowiązującą operacją. W drugiej mamy do dyspozycji klasyczne etapy, czyli np. de_dust2, a w ostatniej opcji znajdziemy mapy typu cs_office. Warto dodać, ze nie ma tutaj kar za opuszczanie meczu.
Tryb Deathmatch
Mamy podział na dwie frakcje, ale jest on bez znaczenia, bowiem wszyscy zawodnicy walczą przeciwko sobie. Wygrywa ta osoba, która w danym czasie zabije najwięcej osób lub ich określoną liczbę. Wszyscy zawodnicy mają dostęp do sklepu z ekwipunkiem bez ograniczeń.
Tryb Demolka
Przypomina tryb uproszczony turniejowy. Nadal mamy podział na dwie frakcje, w której każda ma do wykonania swoje zadanie - podłożyć bombę/rozbroić ją. Mecze składają się z 20 rund i co każdą rundę otrzymuje się inną, nowszą broń, o ile zabiło się przeciwnika. Zabicie przeciwnika nożem sprawia, że w następnej rundzie otrzyma swój starszy arsenał.
Spis treści: CS:GO - poradnik i najlepsze wskazówki
Następnie: CS:GO - skiny, skrzynki oraz handel
Tryb Wyścig zbrojeń
Najbardziej dynamiczny tryb z praktycznie natychmiastowym czasem odrodzenia. Zasady są proste, za zabijanie przeciwnika otrzymuje się od razu lepszy egzemplarz broni. Ekwipunkiem finałowym jest złoty nóż. Wygrywa ta osoba, która dokona zabójstwa za jego pomocą.
Pozostałe tryby
Samouczek to nic innego, jak kurs dla początkujących, omawiający podstawowe zagadnienia gry (np. sterowanie). Walka z botami zaś to miejsce przeznaczone dla treningu, bowiem pozwala na rywalizację z komputerowym przeciwnikiem. Serwer społeczności to z kolei prywatne miejsca do zabawy, tworzone przez graczy. Znajdują się tam unikalne tryby, mapy oraz zasady.