Cyberpunk 2077 bez lepszej SI na starszych konsolach. PS4 i Xbox One są za słabe
Chodzi między innymi o pamięć.
Wydana niedawno next-genowa wersja Cyberpunk 2077 w znaczący sposób poprawiła sztuczną inteligencję postaci niezależnych. Teraz twórcy tłumaczą, że mogli dokonać zmian tylko na PC i nowych konsolach.
Ulepszenia sprawiły, że mieszkańcy Night City bardziej realistycznie reagują na poczynania gracza - gdy na przykład zachowa się agresywnie, przechodnie mogą uciec, zaatakować lub walczyć między sobą. Deweloperzy przekonują, że tego nie można osiągnąć na PS4 i Xbox One.
- Dzięki zmianom i dodatkom wprowadzonym do i tak już złożonego technicznie rdzenia Cyberpunk 2077, gra staje się jeszcze bardziej złożona. To wymaga większej ilości zasobów, w tym szybszego dysku czy większej ilości pamięci, która na konsolach jest ograniczona - w rozmowie z IGN tłumaczy Radek Grabowski, odpowiedzialny w CD Projekt Red za marketing.
- Podjęliśmy więc decyzję, by niektóre funkcje zaimplementować tylko w wersjach next-genowych, aby nadal dążyć do zapewnienia najbardziej optymalnej i stabilnej rozgrywki na PS4 i Xbox One - mówi.
Oczywiście poprawiona sztuczna inteligencja pojawiła się nie tylko na nowych konsolach, ale również na PC. To jednak nie jedyna innowacja wprowadzona w odświeżonym wydaniu produkcji - zmian i ulepszeń jest znacznie więcej.
Next-genowa wersja Cyberpunk 2077 jest dostępna za darmo dla wszystkich posiadaczy podstawowej gry.