Cyberpunk 2077 - Bilet wstępu: bot i Maelstrom, jak uniknąć walki z gangiem
Telefon do Meredith.
Po misji Pierwsza zasada Afterlife masz odzyskać bota Militechu z siedziby gangu Maelstrom. Od ciebie zależy, jak to zrobić. Tutaj opisujemy - naszym zdaniem - najciekawsze podejście do tego zadania.
Zacznij od telefonu do Meredith Stout. Wciśnij przycisk przy ikonie połączeń (1) i wybierz kobietę z listy kontaktów. Zadzwoń do niej, a umówisz się na spotkanie.
Wezwij auto i jedź do celu wyznaczoną trasą. Trafisz do wyschniętego kanału przy autostradzie. Wysiądź i podejdź do limuzyny. Zbliż się do agentki, która się odezwie. Jakkolwiek się nie przywitasz, zostaniesz pochwycony.
Podczas rozmowy nie kłam, bo będziesz pod wykrywaczem kłamstw. Po przesłuchaniu V powie Meredith, że może wystawić jej złodziei. Agentka zaoferuje ci czip z pieniędzmi - koniecznie go przyjmij (2). Jak tylko go otrzymasz, przeczytaj zaszyfrowaną na nim wiadomość i złam zabezpieczenia (3).
Prosty proces hakowania pozwoli ci usunąć wirusa z czipa. To pomoże ci potem uniknąć konfliktu z gangsterami. Po zakończeniu rozmowy wracaj do auta i jedź na spotkanie z Jackiem, który czeka już na ulicy przed fabryką, do której macie wejść. Porozmawiaj z towarzyszem i bierzcie się do roboty. Przejdźcie przez ulicę. Podejdź do interkomu (4), użyj go i powiedz, że jesteście od Dexa.
Wejdź za Jackiem do fabryki. Po prostu podążaj za nim cały czas - po drodze możesz zbierać zasoby leżące gdzieniegdzie. Gdy dotrzecie do windy, wejdź do środka, a wjedziecie wyżej. Zacznie się spotkanie z Dum Dumem - zalecamy spokojne podejście. Uspokuj Jackiego, kiedy nie będzie chciał usiąść na kanapie. Możesz też wziąć inhalator od gangstera - nie jest on szkodliwy, a zaplusujesz w jego oczach.
Następnie poproś o prezentację bota. Później w rozmowie powiesz, że poprzedni szef gangu otrzymał już zapłatę - to sprowokuje nowego szefa, Royce'a, który dołączy się do rozmowy i zacznie wam grozić. Nie daj się sprowokować. Zaoferuj chip Militechu i później nie rób nic, gdy pojawią się opcje wyciągnięcia broni lub obezwładnienia bossa. Po prostu poczekaj.
Jeśli wcześniej złamałeś zabezpieczenia czipu, to teraz oferując go Royece'owi uprzedzisz go, że Militech zainfekował sprzęt, ale usunąłeś wirusa. Dzięki temu unikniesz walki z gangiem. Poczekaj parę chwil i zabierz walizkę z botem ze stolika. Okaże się, że na fabrykę napada Militech. Udaj się po drabinie (5) do szybu technicznego.
Sytuacja jest o tyle dobra, że cały Maelstrom walczy z Militechem, więc wrogowie będą skupieni na walce z gangiem. Czasem możesz po prostu omijać walczących. Nie zgubisz się też, bo prowadzi was Dum Dum - wystarczy za nim iść. Gdy wyjdziecie z szybu, musicie przebić się przez pierwszą salę z poważną strzelaniną. Zanim dotrzesz do drzwi (6) możesz pokonać paru ludzi z Militechu, pamiętaj żeby pozbierać loot.
Po przedarciu się przez parę kolejnych pomieszczeń dotrzecie do hangaru, gdzie musisz już walczyć i pokonać dwa mechy Militechu (7). Są bardziej wrażliwe na obrażenia zadawane w tył korpusu. Możesz też zużyć na nie swoje granaty. Pamiętaj, by koniecznie chować się za osłonami. W walce pomaga ci Royce, na którym mechy się skupiają, więc potyczka nie jest trudna.
Boss: Royce
Jeśli w tej misji rozmowa na początku zakończyła się konfliktem z Maelstromami, to w hangarze walczysz z Roycem, o ile nie uda ci się przekraść obok. Podczas tej walki kluczowe jest zachodzenie bossa od tyłu i strzelanie w zbiornik (8) na jego plecach.
W trakcie starcia zmierzysz się nie tylko z Roycem, ale również jego pomocnikiem. Ten drugi nie sprawi ci jednak problemu. Jeszcze przed starciem możesz uszkodzić przeciwników za pomocą hakowania, np. powodując zwarcie lub restart optyki. Staraj się, aby między przeciwnikiem a tobą zawsze znajdowała się osłona, za którą szybko możesz się schować.
Pamiętaj, by po starciu przeszukać ciało Royce'a. Znajdziesz tam wartościowe przedmioty.
Po starciu koniecznie zbierz loot z mechów, bo mają wartościowe części. Porozmawiaj z Dum Dumem i opuść fabrykę. Przed bramą porozmawiasz z agentem Militechu (9), którego wcześniej porwała Meredith. Wyrówna rachunki pozwalając ci odejść.
Uwaga - w końcowej scenie może pojawić się agent Gilchrist lub agentka Stout. Jest to zależne od decyzji podejmowanych w trakcie misji. Stout pojawi się, jeśli nie przyjąłeś od niej credchipa, zastrzeliłeś Royce'a i walczyłeś z Maelstromem lub jeśli kupiłeś Flatheada z zainfekowanym credchipem. Gilchrist pojawi się, jeśli zakupisz Flatheada z własnych pieniędzy lub kiedy uprzedzisz Royce'a o zainfekowanym credchipie, a w dalszej części misji zaatakujesz siły Militechu.
Na końcu porozmawiaj jeszcze z Jackiem i zadzwoń do Dexa, by zakończyć misję.
Następnie: Cyberpunk 2077 - Bilet wstępu: różne warianty przejścia
Spis treści: Cyberpunk 2077 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Cyberpunk 2077 - Pierwsza zasada Afterlife: spotkanie z Dexem