Cyberpunk 2077 - Komu bije dzwon: Punkt bez odwrotu, wybór, decyzja
Czym jest Punkt bez odwrotu, a także jaką decyzję podjąć na dachu z Johnnym.
Po misji Czynnik ludzki możesz przejść do zadania, po którym nie będziesz mógł już wrócić do swobodnej eksploracji Night City i misji pobocznych. Zresztą, zanim wejdziesz do windy w wieżowcu z Embers zobaczysz na ekranie stosowne powiadomienie Punkt bez odwrotu (1).
Na tej stronie:
Punkt bez odwrotu - o co chodzi, jakie misje wykonać
Decydując się na dalsze wykonanie misji i spotkanie z Hanako, do zakończenia fabuły (każda ścieżka zakończenia trwa kilkadziesiąt minut, do nawet dwóch godzin), nie będziesz mógł wykonywać zadań pobocznych.
Uwaga: Rekomendujemy wykonanie samodzielne zapisu stanu gry (save) w tym miejscu. Niemniej, nie jest to bezwzględnie konieczne (patrz punkt następny).
Jakie misje poboczne wykonać? Rekomendujemy wykonać co najmniej poniższe misje przed wejściem do budynku w Punkcie bez odwrotu:
- Misje z Panam: Kto sieje wiatr, Nie mów Soulowi, Właściwy moment
- Misje z Judy: Trzecia część nocy, Anihilacja, Mechaniczna dziewczyna, Pizza Party
- Misje z Rogue: Gdzie jest Johnny, W starym kinie
- Misje z Riverem: Stróże bezprawia, Kwestia czasu, Chłopiec z pistoletem
- Możesz też skorzystać ze strony: Cyberpunk 2077 - najlepsze zadania poboczne
Czy po zakończeniu można grać dalej
Tak, po każdym z wybranych zakończeń będziesz mógł grać dalej. Po napisach końcowych uważaj jednak i wybierz właściwą opcję kontynuacji gry, a nie powrotu do menu. Gra przeniesie cię dokładnie do momentu Punktu bez odwrotu. Będziesz mógł wykonać wszystkie misje poboczne, kontrakty i pozostałe aktywności w taki sam sposób, jakbyś grał bez ukończenia fabuły. Świat gry pozostanie niezmieniony. Możesz również ponownie podejść do zakończeń!
Co wybrać, decyzja na dachu: Hanako, Panam czy Rogue
Wjedź do klubu Embers, rozmwiając z Johnnym. W środku podejdź do Hanako, która gra na fortepianie. Podczas tej rozmowy twoje wybory nie mają znaczenia - Hanako wyjaśni ci tylko, w jaki sposób może ci pomóc i co chce osiągnąć.
Po całej rozmowie wracaj do windy i jedź na ulicę. Podczas zjazdu V straci przytomność i obudzisz się w klinice Viktora. Porozmawiaj z ripperdokiem o swoim stanie. Viktor powie ci, że masz zabrać ze stolika (2) tabletki i pistolet. Zrób to, gdy wstaniesz z fotela.
Podejdź do Misty stojącej przy wyjściu i porozmawiaj z nią. Zaprowadzi cię do windy na dach, do którego nikt inny nie ma dostępu. Idź za nią i usiądź na krześle obok, gdy zaproponuje. Szybko opuści dach i zostaniesz sam z Johnnym. Nastąpi moment najważniejszej decyzji, która wpłynie na dalsze misje oraz epilog.
Na dachu budynku w rozmowie z Johnnym wyboru masz następujące opcje:
- Możesz skorzystać z pomocy Panam, co zaowocuje misją Przed burzą.
- Możesz skorzystać z pomocy Rogue, co aktywuje misję Zagraj to jeszcze raz, Rogue.
- Możesz skorzystać z propozycji Hanako, co aktywuje zadanie Początek końca.
- Możesz też wybrać opcję Możemy też dać sobie z tym spokój (3) przy dowolnym wcześniejszym wyborze, a potem wyrzucić tabletki, co zaowocuje śmiercią V po scence z rozmową.
- Możesz odczekać kilkadziesiąt sekund i nic nie zrobić, wówczas pojawi się dodatkowa opcja: patrz poniżej.
Uwaga: na stronie Cyberpunk 2077 - wszystkie zakończenia opisujemy zakończenia oraz róznice w nich występujące. Uwazaj jednak na spoilery.
Ostatnia z powyższych to jedno z zakończeń. Jeśli nie wybierzesz żadnej opcji i poczekasz kilkadziesiąt sekund nic nie robiąc, Johnny zaproponuje, żebyś zaatakował siedzibę Arasaki sam. Jeśli się zgodzisz, od razu przeniesiesz się na miejsce akcji. W tym zakończeniu nie ma możliwości zapisywania stanu gry i od początku wszyscy cię widzą. Musisz być przygotowany do walki.
W przypadku zakończeń Arasaki i Panam, po rozmowie z Johnnym musisz jeszcze zjechać z dachu na dół i przejść do sklepiku Misty, by poczekać na kierowcę (Hellmana albo Panam, w zależności od wyboru).
Spis treści: Cyberpunk 2077 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Cyberpunk 2077 - Never Fade Away: Johnny i ratowanie Alt