Cyberpunk 2077 kontra GTA 5 - porównanie świata i detali
Zaskakujące wnioski.
W sieci jest już dostępnych sporo materiałów, w których autorzy porównują Cyberpunk 2077 z GTA 5, zwracając uwagę nie tylko na grafikę, ale też wiarygodność świata i przywiązanie twórców do detali.
Filmy znajdziecie poniżej, przygotowaliśmy natomiast listę najważniejszych wniosków i przykładów:
- grafika: zależna od wersji, choć Cyberpunk 2077 ma zdecydowanie gęstsze miasto z większą liczbą budynków i mnóstwem detali
- destrukcja otoczenia: zarówno GTA 5, jak i Cyberpunk 2077 oferują otoczenie częściowo możliwe do zniszczenia, np. liczne kaktusy na pustyni
- słupy elektryczne: niezniszczalne w GTA 5, możliwe do zniszczenia w CP 2077
- destrukcja otoczenia w pomieszczeniach: bardziej zaawansowana w CP 2077, możliwość częściowego zniszczenia ścian czy filarów; w GTA 5 na takich elementach zostają tylko ślady po pociskach
- destrukcja pojazdów w wyniku wypadków: nieco bardziej zaawansowana w GTA 5
- możliwość zniszczenia pojazdu po długotrwałym ostrzale: w obu grach samochody wybuchają, rozpadając się na części
- wyjście z jadącego pojazdu: w GTA 5 postać przewraca się i toczy po ziemi (w tle działa fizyka), a samochód jedzie dalej; w Cyberpunk 2077 V po prostu staje w miejscu, a samochód hamuje
- uderzenie bohatera przez jadący samochód: podobna sytuacja, animacjami w GTA 5 zajmuje się silnik fizyczny, CP 2077 wyświetla przygotowaną wcześniej animację
- niszczenie szyb samochodowych i sklepowych: w obu grach poziom zaawansowania jest podobny, choć w CP 2077 niektóre szyby w autach niszczą się natychmiast
- strzał w światła samochodowe: w GTA 5 rozbijają się i przestają działać, w CP 2077 tylko przestają działać
- możliwość przebicia opon w samochodzie: możliwe w GTA 5, brak w CP 2077
- ślady pocisków na karoserii: obecne w obu grach
- detale pod wodą: gęsta flora i fauna w GTA 5, więcej śmieci i innych obiektów (np. samochodów) pod powierzchnią w CP 2077
- celowe wjechanie samochodem w wodę: w GTA 5 widzimy realistyczny plusk i powolne tonięcie pojazdu; w CP 2077 auto po prostu zanurza się pod teksturą powierzchni
- ślady opon na piaszczystej powierzchni: realistyczniejsze w CP 2077
- chlapnięcie wody przy strzale w powierzchnię: obecne w GTA 5, brak w CP 2077
- „palenie gumy”: świetne efekty w obu grach, choć Cyberpunk 2077 wydaje się mieć realistyczniejszy dym
- zablokowanie drogi jadącym w samochodzie postaciom: w GTA 5 NPC denerwują się i starają się objechać bohatera; w CP 2077 nie reagują, po prostu się zatrzymując
- uderzenie NPC: w GTA 5 ludzie uciekają lub próbują walczyć, w CP 2077 zawsze uciekają
- mierzenie bronią w kierowcę pojazdu: w GTA 5 postacie zachowują się różnie, część wjeżdża w bohatera, inni wycofują się, wysiadają z pojazdu i uciekają. W CP 2077 kierowca jest wyraźnie spanikowany, ale nie wykonuje żadnych innych czynności, dopóki V nie zacznie strzelać - wtedy wysiada i ucieka
- mierzenie bronią w przechodniów: w GTA 5 wszyscy NPC w okolicy panikują i uciekają, w CP 2077 postać, w którą celujemy, podnosi ręce i stoi w miejscu. Ucieka natomiast po wystrzale
- zbyt bliskie podejście do funkcjonariuszy: w obu grach policja denerwuje się po krótkiej chwili i atakuje bohatera
- ogień: w GTA 5 ogień rozprzestrzenia się, szczególnie w otoczeniu roślinności, po chwili może przyjechać straż pożarna; w CP 2077 ogień nie rozprzestrzenia się, brakuje straży pożarnej
- przejeżdżanie przechodniów: nieco realistyczniejsze w GTA 5, choć na przechodniów w CP 2077 po uderzeniu również działa system ragdoll, czyli efekt szmacianej lalki