Cyberpunk 2077 może zachwycić detalami. Lista najciekawszych szczegółów
Drobnostki umykające uwadze.
W sieci jest już co najmniej kilka materiałów gromadzących przykłady przywiązania uwagi do detali w Cyberpunk 2077. Część szczegółów umyka w trakcie zabawy, dlatego warto się im przyjrzeć.
Poniżej lista z najlepszymi ciekawostkami. Wszystkie wymienione detale można obejrzeć w materiałach pod zestawieniem.
- Uliczni muzycy układają palce na gryfach i pociągają za struny gitar zgodnie z graną melodią. CD Projekt Red najprawdopodobniej wykorzystał tu sprzęt do przechwytywania ruchu
- Każda broń ma kilka efektownych animacji przeładowania. Dodatkowo inne animacje zobaczymy, gdy całkowicie opróżnimy magazynek, a inne, gdy w komorze został jeszcze nabój
- Po wystrzale dym wydostaje się nie tylko z luf, ale również z komory na magazynek lub bębenek
- Niespotykana w otwartych światach destrukcja otoczenia. Wiele pozornie nic nieznaczących obiektów, jak stoliki, krzesła, śmietniki czy billboardy reklamowe, rozpada się na mnóstwo części
- W koszach na śmieci znajdują się realne obiekty. Można je wysypać, przewracając śmietnik
- Gra uruchamia przeciwnikom różne animacje śmierci, zależne od sposobu odniesienia krytycznych ran. Wrogowie mogą złapać się za nogę lub rękę, próbować zgasić ogień po podpaleniu, a nawet upaść na kolana i wymiotować po zatruciu
- Przeciwnicy w biegu mogą potknąć się o leżące na ziemi ciała
- Gracz może zestrzelić granat w powietrzu - nie tylko rzucony przez wroga, ale i V
- Używając ostrza lub odpowiedniej broni palnej, V może odciąć wrogowi kończyny lub głowę. Bronie dużego kalibru zostawiają w ciałach ogromne otwory
- Postrzelenie przeciwnika w ramię może zakończyć się poważną kontuzją i utratą władzy w kończynie
- Gdy przeciwnik korzystający z broni dwuręcznej zostanie pozbawiony ramienia lub władzy w ramieniu, chwyta za broń jednoręczną, wciąż próbując walczyć
- Deski rozdzielcze w samochodach są funkcjonalne: wyświetlają bieg, prędkość, czas i informacje o wybranej stacji radiowej
- Deski rozdzielcze psują się chwilowo po kolizji samochodu z przeszkodą
- V może się natknąć na walki gangów w Night City, które rozstrzygają się nawet bez interwencji postaci
- Gdy światło dla pieszych zmieni się na czerwone, osoby przebywające akurat na pasach przyspieszają, by szybciej dotrzeć na drugą stronę ulicy
- Samochody na parkingach mają różne diody i wyświetlacze, sygnalizujące działające w tle systemy
- Ten sam model samochodu może mieć inne kolory tapicerki czy deski rozdzielczej
- W Night City nie ma zbyt wielu roślin, a mimo to twórcy zadbali, aby uginały się one, kiedy V po nich przechodzi
- Miasto wypełniają różne sceny z udziałem policji i Trauma Team. V może zobaczyć funkcjonariuszy, którzy uchwycili porywacza, zespół odkażający, akcję ratunkową i miejsca zbrodni
- V może usiąść na kanapie w mieszkaniu i oglądać telewizję, przełączając kanały
- Obraz obok rur wydechowych pojazdów faluje przez gorące powietrze
- Ulice w Night City oraz prowadzące do miasta noszą liczne znamiona „łatania” dziur w asfalcie
- V zmienia biegi w motocyklu ręcznie, realistycznie korzystając z pokrętła