Cyberpunk 2077 na next-genach - szczegóły trybów graficznych
Wydajność lub ray tracing.
Cyberpunk 2077 podąża ścieżką wytyczoną przez inne produkcje na konsolach obecnej generacji, oferując dwa tryby wyświetlania obrazu na PlayStation 5 i Xbox Series X. Różnice zebrano na grafice.
Opcje są dwie: Wydajność (ang. Performance) oraz Ray-Tracing, a więc cieniowanie z wykorzystaniem zaawansowanego śledzenia promieni, znane już z wersji PC. Obie konsole oferują identyczny zestaw możliwości.
W trybie wydajności mowa więc o 60 klatkach na sekundę, ale - jak uczciwie przyznaje sam CD Projekt - z „małymi i rzadkimi spadami”. Do tego rozdzielczość dochodząca do 4K, lecz nie natywna, lecz dynamicznie skalowana.
Są też odbicia pełnoekranowe (SSR), ale generowane na średnim poziomie jakości - w połowie aktualnie generowanej rozdzielczości.
Przechodząc do trybu o nazwie „Ray-Tracing” możemy spodziewać się 30 klatek na sekundę, ale także rozdzielczości 4K - choć zapewne skalowanej w dużo bardziej agresywnym stopniu. Do tego śledzenie promieni dla lokalnych cieni oraz ładniejsze odbicia na powierzchniach - w pełnej rozdzielczości.
Pozostaje Xbox Series S, gdzie słabsze podzespoły nie pozwalają na wprowadzenie trybów jakości. Otrzymujemy więc 30 FPS, rozdzielczość 1440p, brak ray tracingu oraz „połowiczne” SSR, jak w trybie wydajności na mocniejszych modelach.