Cyberpunk 2077 nie opóźniono przez problemy na Xbox One - zapewnia CD Projekt Red
"Przyczyn zawsze jest wiele".
Po opóźnieniu premiery Cyberpunk 2077 z kwietnia na wrzesień, pojawiły się doniesienia, jakoby powodem miałyby być problemy z wydajnością gry na podstawowym modelu Xbox One. Informacjom zaprzeczył przedstawiciel CD Projekt Red.
Na forum studia do sprawy odniósł się starszy projektant zadań - Philip Webber, posługujący się pseudonimiem Benzenzimmern. Nawiązał przy tym do słów Cory'ego Barloga, który na Twitterze przypomniał, że każdy tytuł wygląda brzydko nim produkcja dobiegnie końca.
„Oczywiście optymizujemy grę na Xbox One, ale także na PlayStation i PC, ponieważ to właśnie się robi na końcowych etapach rozwoju. Tworząc produkcję, wiele elementów jest niezoptymalizowanych, jako że wszystko jest płynne, zmienia się i nie jest gotowe” - tłumaczy.
„Proste stwierdzenia w stylu, że opóźnili grę przez Xboxa mogą brzmieć jak dobra plotka, ale nie zawiera w sobie wiele prawdy. Przyczyn zawsze jest wiele. Wśród nich, a mówię za siebie, jest po prostu naprawianie błędów, by tytuł był w jak największym stopniu doszlifowany. Nie ma tutaj żadnych ukrytych motywów, tylko chęć przygotowania lepszej pozycji :)” - dodaje.
Niedawno pojawiły się też nieoficjalne informacje, sugerujące, że do pomocy nad Cyberpunk 2077 zaangażowano przynajmniej trzy inne polskie studia - QLOC, Crunching Koalas i Testronic. Pierwszy zespół wydał oświadczenie, w którym potwierdził udział w produkcji.
Zobacz: Cyberpunk 2077 - premiera i najważniejsze informacje
„Jesteśmy dumni i zaszczyceni mogąc ponownie współpracować z CD Projekt Red, które połączyło siły z QLOC, by zyskać dodatkowe wsparcie w pracach nad grą i testach jakości. Nasze ekipy są podekscytowane zaangażowaniem w powstawanie jednej z najbardziej oczekiwanych produkcji 2020 roku” - napisano.
Cyberpunk 2077 ukaże się 17 września na PC, PS4 i Xbox One.
Źródło: Forum CD Projekt Red, QLOC
Następnie: Nowy sezon Fortnite rozpocznie się 20 lutego - ze zmienionym silnikiem fizyki