Cyberpunk 2077 wyłącza mody po zainstalowaniu dodatku - w trosce o stabilność
Dopóki ich twórcy nie dostosują swoich dzieł do wersji 2.0.
Studio CD Projekt RED ogłosiło, że po instalacji dodatku Widmo Wolności do gry Cyberpunk 2077, wszystkie wgrane przez użytkowników modyfikacje zostaną wyłączone, aby zapobiec potencjalnym problemom z działaniem gry.
„Uwaga wszyscy gracze Steam i Epic! Chcieliśmy poinformować, że modyfikacje zostaną automatycznie wyłączone wraz z uruchomieniem Widma Wolności. Ma to na celu zapobiegnięcie problemom z grą, jakie potencjalnie mogą powodować mody, zanim otrzymają one aktualizacje ze społeczności modderskiej. Chcemy mieć pewność, że będziesz mieć jak najlepsze wrażenia z gry” - napisali deweloperzy w mediach społecznościowych.
Chociaż wiadomość wspomina jedynie o kopiach gry kupionych w sklepach Steam i Epic Games Store, to możemy potwierdzić, że w przypadku egzemplarzy zainstalowanych przez program GOG Galaxy również pojawia się stosowny komunikat o wyłączeniu modów. Na szczęście gracze zapewne nie będą musieli długo czekać, aby wrócić do ulubionych modyfikacji - w popularnym serwisie Nexusmods niektóre z często pobieranych modyfikacji zostały już oznaczone jako zaktualizowane dla nowej wersji gry.
Przypomnijmy, że w dodatek Widmo Wolności można już grać od dzisiaj od północy. Rozszerzenie pozwala graczom udać się do Dogtown - całkowicie nowej dzielnicy Night City. Wydzielony obszar rządzony jest przez watażkę Kurta Hansena i panuje tam jeszcze większa bieda i przestępczość, niż w głównej części miasta. V trafia tam z misją ratowania prezydentki NUSA, której samolot rozbił się w okolicy.
Oprócz całkowicie nowej linii fabularnej, nowych misji pobocznych oraz kontraktów, DLC wprowadza też wiele dodatkowych przedmiotów i dwa rodzaje aktywności pobocznych. Jednocześnie z dodatkiem wydano też aktualizację o numerze 2.0, która przebudowuje wiele mechanik już istniejących w grze, a także wprowadza liczne poprawki i usprawnienia.