Cyberpunk 2077 ukaże się pod koniec 2019 r. i znajdzie 19 mln nabywców w 3 miesiące?
Prognozy analityków.
CD Projekt sprzeda 19 mln egzemplarzy gry Cyberpunk 2077 w ciągu 3 miesięcy po premierze - twierdzą analitycy z firmy Vestor w ostatnim raporcie na temat warszawskiej spółki.
Co więcej, 19 mln sztuk w jednym kwartale to zdaniem autorów raportu założenie „konserwatywne”.
Vestor uważa, że nowa gra twórców Wiedźmina zadebiutuje w październiku, listopadzie lub grudniu 2019 roku.
„Utrzymujemy założenie debiutu w 4Q19, sprzedaż 19m egz. w kwartale premiery i przychody PLN 1,9 mld (USD 525m). Na telekonferencji zarząd potwierdził, że jakość pozostaje dla CDR absolutnym priorytetem i Cyberpunk 2077 będzie nie mniej dopracowanym projektem niż RDR2” - czytamy w podsumowaniu.
„Świetny debiut gry Red Dead Redemption 2 w październiku (sprzedaż brutto USD 725m w 3 dni) pokazuje naszym zdaniem rynkowy potencjał tytułów AAA takich jak Cyberpunk 2077”.
Porównując grę z Red Dead Redemption 2, analitycy twierdzą też, że tematyka cyberpunku czy science-fiction może zainteresować większą grupę odbiorców niż motyw Dzikiego Zachodu.
Autorzy raportu przypominają też, że zarówno Gwint, jak też fabularna Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści nie spełniają oczekiwań finansowych CD Projektu.
„Jak dotąd, parametry monetyzacji są zbliżone do tych z wersji beta (poniżej oczekiwań spółki). Jest to strategiczny projekt dla CDR, traktowany jako poligon doświadczalny przed kolejnymi grami typu multiplayer F2P”.
W przypadku Wojny Krwi, analitycy liczą na zyski ze sprzedaży gry podczas różnych promocji, ponieważ właśnie wyprzedaże mają być dla gry „kluczowe”, choć zauważono też, że obniżka cen nie jest na razie planowana.
Cyberpunk 2077 to rozbudowana gra RPG z perspektywą FPP. Akcja rozgrywa się w Night City - kalifornijskiej metropolii. Gracze mogą wybrać płeć i wygląd najemnika o imieniu V, a później dostosowywać zdolności dzięki cybernetycznym modyfikacjom.
Nie zabraknie dialogów, wyborów i wielu pobocznych aktywności.